18. mai 2011

Min 17 Mai

Nei, huff da... To innlegg samme dag. Det liker jeg ikke... Egentlig. Håper noen liker det da, 'cause it's happening!

Tenkte i alle fall å fortelle om min 17 Mai. Først spiste vi på kinarestaurant... Vi spiste både forrett, hovedrett og dessert faktisk. Folk tenker sikkert at det må ha blitt dyrt.. Ja, såklart var summen høy, men vi betalte ikke der, fordi pappa får mat i stedet for penger som betaling for å gjøre arbeid der! :)

Etterpå kjørte litt rundt i Lillestrøm og endte til slutt opp på tivoli! Og det er faktisk 3 år siden jeg var på tivoli sist.. Da var jeg på Nordkjosmessa i Nord-norge og jeg husker jeg tok en karusell sammen med en klassevenninne. Karusellen så sykt skummel ut, men jeg tok den. Etter første gangen ville jeg bare ta den om igjen og om igjen. Fikk bare tatt den to ganger... På tivoliet jeg var på i dag, hadde de den og da måtte jeg såklart slå til igjen og få samme følelse jeg hadde for 3 år tilbake...

Jeg vil bare fortelle litt om følelsen man (i alle fall jeg) får når man tar den..

Kanskje vanskelig å forstå for de som ikke har tatt den, men den er særiøst helt sinnsykt herlig! Det er som om du mister besinnelsen, følelsen av liv mens du slenges rundt, fram og tilbake, hengende opp ned mange meter over bakken. "Hvor er jeg? Hva gjør jeg? Lever jeg?" - følelse... Det høres skummelt ut, men den følelsen er dritdigg!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, er vanskelig. Jeg anbefaler folk bare å ta den! Jeg får ikke sagt det nok, den er sykt herlig!

Det som var enda bedre var at når man hang høyest på ene siden, så man rett ned i et basseng som var der, hvor unger ble plassert inni sånne store gjennomsiktige badeballer som de lekte inni oppi vannet. Føltes så sommerlig og se rett ned der, og jeg ble så glad! Angrer nesten på at jeg ikke tok den en gang til...

Her er noen bilder pappa tok mens jeg satt i den da, men du kan ikke se meg. Finner ikke meg selv der noe sted i alle fall..

Uten om det tok jeg også noen andre bilder i dag da...

Morsomt å ta bilde av sine egne bein mens man går...

Vant en søt, liten pute der i dag da...

Jeg vet nesten også akkurat hvem jeg skulle gitt den til, om jeg skulle gi den bort. Får se på det :)

Følte egentlig det ble både mye tekst og bilder i dette innlegget...

Selv likte jeg alle karusell-bildene, på en måte, men ellers liker jeg veldig godt bilde 2, 8, 9, 10. Bilde 11 var litt "War of the Words" aktig. Bilde 12 likte jeg pga den lille detaljen i hjørnet :)

Whoo, mye tekst... Beste 17 Mai jeg har hatt på mange år vertfall!.. Ferdig nå.

Har du prøvd denne karusellen eller vil du prøve den?
Hva syns du om bildene?
Hvordan var din 17 Mai?



- Lynn Helen

6 kommentarer:

  1. Ååeh, får sykt lyst til å dra på tivoli når jeg ser på karusellbildene, som var veldig fine forresten. Jeg synes karusellen både så og hørtes fristende ut pga bildene og det du skrev om følelsen når man tok den, men JEG TØRR IKKE TA DEN... :( Blir som deg og skrekkfilm..? Om jeg kan si det sånn xD Jeg hater tanken på å ta sånne der karuseller.. Høøyt oppe. Har nok litt høydeskrekk jeg.. :P

    Uansett.. Ellers likte jeg de fire første landskapsbildene.. De var kjempefine alle sammen. Skjønner ikke hvordan du får skyene så fine med vanlig digitalkamera. Jeg får de jo ikke så fine med SPEILREFLEKS. Verden er gal. xD
    Utenom de likte jeg nr 12 jeg også pga den lille detaljen. Kuult! :)

    Og skal du gi hjertet til meeeeg? (a) Snille, søte Lynn. <3 Hahahha, huff. :P

    Men du er skikkelig flink til å ta bilder Lynn! Gleder meg til du kommer oppover så kan vi gå turer og ta masse fine bilder sammen! :D:D

    Love you! <3

    SvarSlett
  2. Wiii! Synes vi skal dra på tivoli sammen en gang! Det har jo vært masse tivoli her nå i April og Mai. Ser de overalt at det er jo helt sykt xD

    Jammen, Viveka! Den karusellen er syyyykt herlig og jeg får gåsehud av å tenke på den. Det er så sykt deilig følelse at du aner ikke.. Det er bedre enn... ja, du skjønner xD
    Haha..

    Men anyways.. jeg skal få deg til å ta den en gang. Jeg tror jeg skal stikke dit i morgen en tur å ta den og gjøre noe kult :D Kanskje da, håper bare ikke de stenger den i morgen :(

    Jeg tror nesten at du har det værre med karuseller enn jeg har med skrekkfilmer i så fall, for jeg syns skrekkfilmer kan være morsomt av og til :P

    Og takk! :D Jeg elsker skyer, de er fine! :D Sikkert derfor jeg også tar masse bilder av dem.. Og jeg elsker det kameraet ute.. Det blir så sykt fine og skarpe farger med det. Skjønner heller ikke at det er mulig xD Og jeg kan i alle fall ikke skjønne at jeg får bedre bilder enn du med speilrefleks xD

    Haha, jaaa.. jeg hadde deg i tankene da jeg fikk det.. din smisker! xD <3

    Aaw, tusen takk! :D Jaaa, jeg gleder meg også. Kan vi gå turer litt overalt å ta bilder. Det blir gøøøy! :D¨

    Love you too! <3

    SvarSlett
  3. Ja, det synes jeg også vi skal, så kan jeg ta bilder av deg i karusellene, hahaha. xD

    Men åååeh, jeg får gåsehud av å tenke på å ta den.. På en ekkel måte xD Sånn vondt i meg.. Det høres skummelt ut..xD

    Gjøre noe kult? Hva da? : o

    Ja, kan nok godt tenkes at jeg har det verre enn deg. xD

    Jaaa, jeg elsker også skyer! (ikke like mye som jeg elsker deg, men ja. <3 xD Hahaha)

    Nhaaaw. Ja, jeg er en smisker (a) xD

    Jaaa, det blir det.. GLeder meg! :D

    <3

    SvarSlett
  4. Ser du har fått kjøpt deg di skoene, jippi, haha :D
    Gratulerer :)

    Masse flotte bilder her, likte nesten alle, orker ikke spesifisere noe nå :)

    SvarSlett
  5. Btw, jeg liker heller ikke karuseller, men det fordi jeg blir så sinnsykt kvalm, svimmel og uvel etterpå at det føles som om jeg må kaste opp i ett kvarters tid. Også liker jeg ikke farta, får vondt i hodet.

    SvarSlett
  6. Connie; Hihi jaaa.. Du har ikke fått det med deg før nå? xD

    Takk! :)

    Jeg vet du ikke liker karuseller.. har fått det med meg. Haha xD Men jeg digger de :D vertfall den der.

    SvarSlett