21. mai 2011

Fire & Icequeen Make-up - Photoshoot

Det er lenge siden jeg har ordnet noen make-up looks, men jeg har ikke hatt tid eller ork til det i det siste. I og med at jeg har trening på ettermiddagen/kvelden og kommer sent hjem, prioriterer jeg andre ting før det. Kan godt sitte oppe om natta, men når klokka nærmer seg 3-4, er det på tide å sove, så jeg har litt energi dagen etterpå. Ergo, gidder ikke sette meg ned med etter klokka halv to...

Jeg har vært litt handikappet uten ordentlig arbeidspc og utstyr. Men i går bet jeg i det sure eplet og ordnet litt til, så jeg kunne sitte med Photoshop. Desperate situasjoner krever desperate tiltak!

Og har nå endelig redigert ferdig bilder av make-up jeg gjorde på meg og Viveka i Mars. Vi hadde en photoshoot med det også, så her kommer det litt av hvert.

Vi skulle være Is-dronning og ild-dronning. Vi tok dette på sparket, så jeg hadde ikke lyse klær som passet...



Bildene av Viveka har jeg tatt, og bildene av meg har Viveka tatt. Alle bildene er redigert av meg.

Here we go!



Har satt sammen noen Collager for å vise sminkedetaljene, og under sminkingen;

Tror jeg/vi brukte til sammen 6-7 timer på bare sminkingen, om jeg ikke husker feil. Vi startet klokken 1-2 om natta og var ferdig med å fotografere klokken 9-10 om morgenen, tror jeg. I tillegg var vi ganske overtrøtte, så Viveka lo seg jo fillete så sminken hele tiden rant så vi måtte fikse den på nytt sikkert 5 ganger før vi kunne ta bilder.

Har noen flere litt mindre særiøse bilder fra dette og litt til;

Hadde tenkt å bruke disse vippene, men det var umulig å feste de ordentlig.

Om du lurer så ja, jeg blir bestandig litt fjortis når jeg er med Viveka!

Haha... Bra, Viveka!

Whoo, langt innlegg! Men, hope you guys enjoyed the text as much as the photos! :) - Usansynlig...

Hva syns du om bildene?
Hva syns du om sminken?
Hvilke bilder og sminke likte du best?
Sitter du på den måten på rommet ditt noengang?



- Lynn Helen

6 kommentarer:

  1. Ok, hvor skal jeg begynne.. xD

    Først og fremst, videoen så jeg ikke fordi folk har lagt seg og den bråker sikkert (kjenner meg selv rett med den ALLTID høye stemmen på kamera xD). Dessuten har jeg jo filmen selv på hardisken så jeg kan se den så mye jeg vil senere. xD

    Så, bildene..

    Bilde 1 - Vel, dritkul redigering, bare så synn jeg ser ut som en krumbøyd kamel med et rart uttrykk xD

    Bilde 2 - Dødskul pose og dødskul redigering = AWESOME PICTURE! :D

    Bilde 3 - Hm, ikke så veldig ille bilde av meg egentlig, men hvorfor får jeg sånn bollete fisketrut når jeg skal prøve å lage trutmunn/blåse på bilder..? Det skjer alltid når andre tar bilder, men ikke når jeg selv gjør det.. Men ellers var redigeringen kul osvosv. :D

    Bilde 4 - Jeg seriøst ELSKET det bildet av deg. Posen, redigeringen, fargene, uttrykket. Ah, alt. Dette var et mesterverk. :D <3

    Bilde 5 - Det liker jeg av meg, egentlig ingenting å klage på! :D HAha..

    Bilde 6 - Det er også veldig kult av deg! Syns generelt du var stilig på de fleste av bildene!

    Bilde 7 - Posen min kunne vært kul, men jeg ser ut som en retard i trynet xD Please delete? o__O Huff....

    Bilde 8 - Så igjen, kult av deg! :D Digger posen din der! Du minner meg om en ørn!

    Bilde 9 - Så et bilde av meg jeg faktisk likte godt. Redigeringen også! :D Good!

    Bilde 10 - Kul pose, ikke noe mer spesielt å si om det!

    Bilde 11 og 12 - På ganske lik linje, jeg så sånn passelig ut på begge. Du så fin ut på begge!

    Også var det gøy å se på de kolasjene og når du sminket deg. :D Kooooselig!

    Så.. kommer det nesten verste xD Jeg likte nesten køddebildene bedre enn selve shootbildene, sånn når det gjelder utseendet mitt hvertfall.... Jeg synes for eks at "køddebilde" nr 1 var veeeldig kult! :D Også passet det i sorthvitt. Nr 2 var bare søtt! :D Nr 3 og 4 skal jeg ikke si så mye om, haha xD men du så skikkelig søtkomisk ut der du lå xD

    Så.. De aller siste bildene.. Vi så syk ut på alle, men koooselige bilder! :D -Lagre alle sammen- :D

    Sånn.. Det var den kommentaren xD
    Glad i deg! :D

    SvarSlett
  2. Haha lol, hvorfor snakker du østlandsk og ikke sånn tromsø dialekt ? :P Du er rar.

    SvarSlett
  3. Fordi jeg er vant til å skrive på bokmål. Gjort det i mange år. Jeg skriver mye dikt og noveller og da skriver jeg på bokmål, derfor gjør jeg det ellers også. :)
    Og takk, jeg tar rar som et kompliment. :)

    SvarSlett
  4. Viveka; Hvordan vet vi at hun/han mente deg? xD For alt vi vet kan hun ha ment meg, siden hun skrev "snakker", så KAN hun ha sett på filmen uten å vite at jeg er fra østlandet.. :) Haha

    SvarSlett
  5. Vet du, jeg tenkte tanken rett etter jeg hadde kommentert.. xD Men isåfall ble kommentaren hans/hennes enda teitere. xD

    SvarSlett
  6. Veldig tøffe bilder :D Likte vippene! Synd at de var så vanskelige å feste..

    SvarSlett