17. apr. 2011

Påskecup 2011

Da var Påskecupen over, og jeg var faktisk usikker på om jeg skulle danse eller ikke siden jeg var syk.. Men jeg overrasket meg selv og gjorde det. For meg helte det mest mot ikke - i starten...

Men jeg hadde det gøy og fikk jo vertfall en bra plassering, som jeg er fornøyd med!
4 plass i slow, er glad for den! Så fikk jeg 5 i Freestyle, den er jeg ikke fornøyd med siden det er sisteplass igjen, men jeg var forberedt på det siden jeg gjorde det dårlig. Som jeg sa til Pappa og søsteren min "Nei, nå skal jeg gå å hente sisteplassen min!"

Har film av meg fra både slow og freestyle, er ganske fornøyd med innsatsen min i slow, selvom det og kunne vært bedre, men er ikke særlig stolt over freestylen...



Har nå også akkurat blitt ferdig med film fra i går. En slow-film med slow singel 30sek presentasjoner og spotter & slow dobbel spotter! Jeg er fornøyd med den! :D Enjoy!



Fikk kjøpt disse to tingene i går hos Angi's da

Og "dagen-derpå-brife-bilde"...























... Ja, jeg vet jeg ser ut som 10-åring, men hvis ingen skjønner det så er det ment som et ironisk tull-bilde...

Så legger jeg ut noen bilder som Thomas og jeg har tatt...

Hvordan gikk med deg på påskecup?
Hva syns du om dansingen og plasseringene mine?
Hva syns du om det jeg kjøpte?
Hva syns du om bildene og filmene?

Hvilke likte du best?

- Lynn Helen

23 kommentarer:

  1. Masse kule bilder og film, og forsåvidt også masse stilige hopp og spagater ++ i den videoen!
    Må nok si at den freestylen kunne du nok ha gjort bedre ja :P
    Du nevnte ikke at det var jeg som filmet, haha . Btw, jeg begynte ett øyeblikk å lure på om slowen fra filmet fra 2 vinkler, men fant etterhvert ut at du bare hadde klippet sammen opptakene ;)
    Likte påskecup-introen!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fine plasseringer og Fine bilder -- kan jeg spørre hvordan kamera du bruker, hvilke instillinger og objektiv. Ønsker å bli flinkere til å ta dansebilder.
    Hilsen Dansemamma

    SvarSlett
  3. Jeg syns det var bra jeg :) hvis du tenker på at du egentlig er rekrutt, så er det jo bra da :D

    SvarSlett
  4. Connie: Takk :D Ja, jeg veeet, champ/elite-danserne gjør mye kult :D Ja, jeg likte starten på første runde best, så jeg hadde egentlig bare tenkt å bruke den, men så gjorde jeg likegodt litt til :P
    Ja, er fornøyd med den introen selv, syns den ble kul :D

    Dansemamma; Tusen takk! Har ikke kamera i næheten nå så husker ikke hva det heter. Det kommer helt an på hvordan lyset er i hallen, hvordan man burde stille inn kamera, så der må man prøve seg fram. Husker ikke hvilke innstillinger jeg brukte sist, men en standard er omtrent iso 1000-2500, lukker 100-200 og blender 2-4 og derfra bare prøve seg fram..

    Anonym; Jo, det er sant det og tusen takk!

    SvarSlett
  5. Sikelig kul film du har laget Lynn!
    Men hva heter sangen du brukte? Syns den var så fin! hah :)

    SvarSlett
  6. Sukk. Så gjennom den slow-videoen igjen. De danserne er syke. Det ser jo ikke naturlig ut, mye av det de gjør. Spesielt hopp hvor de lander på leggene og reiser seg opp med bare leggene uten hjelp av hender eller noe - hva er det forno da?! Sykt!

    SvarSlett
  7. Kaial: Tusen takk! :D Husker ikke hva den heter, og har den ikke på denne pcn, så får ikke sjekka det..

    Connie: Jaaa, jeg vet det! :( Misunne, misunne, misunne dem!! Men tenk, hvis jeg ikke hadde slutta på dans da jeg gjorde så hadde sikkert jeg også kunnet gjort sånne ting nå... :( Det er det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv.. :/ Det du nevnte med at de reiser seg opp med hjelp av bare leggene gjorde jo jeg også på lørdag i slowen min, bare at min er litt ustø enda.. må trene litt mer på den :P Men bare vent til neste konk.. da skal jeg få putta inn noe kick-ass i slowen min :D tror det kan bli bra :D

    SvarSlett
  8. Jeg syns den drakta var kjempekul til slow jeg! Det var nok ett stort pluss det at den var så spesiell, man legger godt merke til deg i den! Likte den utrolig godt! Var spesiell på en fin måte. Gratulerer med plassen din :) !

    SvarSlett
  9. Oi, langt innlegg.. xD

    Yay, kult å se dansefilm av deg igjen. :D Er glad du fikk deltat. Og gratulerer med slow-plasseringen! :) Igjen var du flinkest i slow ja, du kler det. :)
    Videoen du lagde så jeg bare litt av, men introen var skikkelig kul i alle fall! :D
    Likte forsåvidt alle bildene. Både av deg og de andre! ^^

    SvarSlett
  10. Anonym; Synes drakten er kjempekul selv, og den fortjener bedre enn å bli hengende i skapet, så jeg er glad jeg valgte den denne gangen :D Og tusen takk!

    Viveka; Takk! :D Ja, synes og jeg er flinkest i slow, og det er jo det jeg liker best også :P Pappa sa han fikk frynsinger da jeg tok to bakoverruller etter hverandre, det kom liksom så uforventa xD Det er bra da :D

    SvarSlett
  11. husk å pointe på sparkene i freestyle:) da kan du nå langt! kjempe flink, lynn :)

    SvarSlett
  12. Jeg syns du skal være fornøyd jeg! Tenk at du har liksom hoppet over rekruttering, du burde ikke forvente så mye av deg selv at du skal få gode plasser i litt øvet allerede. du har tross alt hoppet over ett nivå, så syns ikke du bør forvente så alt for mye av deg selv. det er ikke bra.
    hvis du vil ha bedre plasseringer i freeestyle tror jeg nok du hadde klart det i rekruttering :) . du må tenke på at du faktisk har hoppet over det nivået, hvis du tenker sånn så syns jeg ikke du skal være missfornøyd med plasseringen i freestyle i det hele tatt jeg :) . og i slow, fysøren så bra! andre konkurransen din i slow er det ikke ? :) det er jo kjempebra! gratulerer mange ganger. å ja kan ikke få sagt det nok hvor mye jeg digger den drakten! den er så anderledes og fin og diamantene kommer så godt frem på den. den var faktisk elegant også. . stå på! :DD

    SvarSlett
  13. Ingrid; Tusen takk! Ja, jeg tenker på det mens jeg danser, men så hender det at jeg konsentrerer meg mer om løpetrinnene f.eks og da blir plutselig sparka uviktig idet jeg skal gjøre det xD teit, men sant. Men skal trene på pointinga :)

    Anonym; Ja det er sant det.. du har rett :) Ja, det kan godt hende jeg ville fått bedre plasseringer i rekrutt-klassen.. det tror jeg nok :) men jeg kan jo ikke være fornøyd med 5 plassen heller når det kun var 5 dansere.. ergo, jeg ville kommet til finalen uansett.. :P Ja, det er andre konkurransen i slow :) Tusen takk :D Bra at flere liker drakten :D Jeg digger den selv :D

    SvarSlett
  14. joda det syns jeg du kan være fornøyd med uansett, når det bare var 5 så var det heller ikke så mange du kunne slå da, ikkesant. hvis flere hadde vært med så hadde det vært sikkert litt flere nivåer og da hadde du nok ikke kommet på siste plass :) så i og med at det ikke var så mange du kunne slå, så syns jeg ikke det er en sisteplass jeg egentlig.. selvom det på en måte blir det, så ser ikke jeg på det som om du kom så siste hvertfall. å du fikk jo 1 poeng? gjorde du ikke ? :) .
    helt enig i at løpinga i freestyle er irriterende, jeg dropper rett og slett og løpe riktig, fordi hvis jeg skal løpe riktig så klarer jeg ikke hoppe bra. og hoppene gjør jeg forran dommern så derfor konsentrerr jeg meg mest om og hoppe ordentlig og høyt.. skjønner godt hva du meener med at løpene i freestyle ødelegger. det er jeg helt enig i! lykke til videre :)

    SvarSlett
  15. Anonym; Det kommer helt an på da, om det var noen dansere som var verre enn meg på gulvet xD på novmebermesterskapet kom jeg på 8 plass og det var jo også sisteplass og da var det kun 8 dansere så jeg ville kommet til finalen uansett der og.. :P
    Jo får 1 poeng sisteplass :) men på reglementet står det vel at man får 1 poeng på 8 plass - som da egentlig er siste og at man får 3 poeng på 5 plass.. men siden 5 plass var sisteplass på denne, så fikk jeg vel uansett bare 1 poeng? :P

    Teit... xD

    Ja, det er akkurat sånn jeg har det også. Løpinga gjør hoppene mine dårlig, for da tar jeg ikke ordentlig i på slutten av løpingen.. Liker ikke løpetrinnene! :(
    Takk og lykke til selv :D

    SvarSlett
  16. hvor står det at man får 1 poeng for 8 plass ? :O
    på reglementet på dansing.no står det:

    ved direkte finale :
    1.plass - 5 poeng
    2.plass - 4 poeng
    3.plass - 3 poeng
    4.plass - 2 poeng
    5.plass - 1 poeng
    6. plass - 1 poeng

    også når det er finale etter innledende runder (semifinale osv)
    1.plass - 7 poeng
    2.plass - 5 poeng
    3.plass - 4 poeng
    4. plass - 3 poeng
    5.plass - 2 poeng
    6.plass - 1 poeng

    står ikke noe om poeng ved 8 plass eller 7 plass:O?
    men hvertfall 2 poeng for 5 plass hvis det har vært semifinale ogsånn. og hvis det er direkte finale (at alle går til finalen) er det bare 1 poeng. står hvertfall på reglementet. men kommer jo litt an på hva danseskolen din sier da og hvor mange poeng trenern din sier du får :) .

    men vil gjerne vite om man får poeng for 8 og 7 plass ? det har jeg ikke hørt om før men kan jo hende? hvor har du lest det?

    SvarSlett
  17. Åja.. nei, det er lenge siden jeg leste det, men det er mulig jeg husker feil. Men jeg synes iallefall det høres veldig rart ut og ikke få poeng når man blir med i finale og mottar pokal.. Det burde jo være poeng for det.. Hvis ikke så har jo ikke jeg fått poeng på novembermesterskapet...

    Men jeg mener å huske at jeg leste det var 1-8 plass et sted. er ganske sikker på det. Men nå når du sier dette, så tror jeg nesten at jeg må spørre treneren min, for nå ble jeg usikker :P

    SvarSlett
  18. hmm.. det står på reglementet hvertfall at det bare er poeng til ned til 6plass hvertfall. ikke noe om poeng 7 eller 8 plass så tror ikke man får poeng for de plassene ;o. men kan du ikke si ifra når du vet a ? :D er interisert i å vite om det hvis det er sånn at man får poeng for de:)

    SvarSlett
  19. Anonym; Hm.. jeg prøvde å se litt rundt nå, men jeg kunne ikke finne det. Kan ikke skjønne hvor jeg har lest det. Mente å huske at jeg lastet ned et dokument med reglementet på fra studio1 sin nettside, jeg... Men nå fant jeg den ikke. Skjønner ingenting xD Men det synes jeg er trist hvis det er sånn, får da har ikke jeg fått poeng for plassen på novembermesterskapet..

    SvarSlett
  20. hm . tror nok ikke man får poeng for 7, og det ville vært veldig rart om man skulle få poeng helt ned til 8. hvertfall når man bare får 1 poeng på 6 plass, og 6 er jo bedre enn 8. så tror nok ikke du fikk poeng for det nei. men skriv det på bloggen når du får snakka med trenern da ? :) vill vite det :D

    SvarSlett
  21. Ja.. skriver kommentar på dette innlegget isåfall :)

    SvarSlett
  22. kjempe bra blogg! Skikkelig kult at du legger ut så mye videoer og sånt, og viser ting og sånt! Du inspirerer meg skikkelig!
    btw, du har blitt sykt flink!
    Jeg skal begynne på Freestyle etter jul... grugleder meg! Jeg er 15 år og har aldri gått på turn eller noe sånt... men, har i alle fall begynt å øve! Får jo masse tips via bloggen din ;)

    SvarSlett
  23. Anonym: Å, tusen takk! :) Jeg har flere ganger vurdert å bare kutte ut å blogge, fordi jeg nesten ikke får kommentarer. Er litt kjedelig i lengden da... Men jeg liker det, synes det er gøy.
    Jeg setter virkelig pris på kommentarer, uansett om de er korte eller lange og denne kommentaren var aldeles koselig, så tusen takk :) Hadde også vært fint om du la igjen navn også da, om du ikke nødvendigvis må være anonym ? :P hehe
    Men det betyr mye for meg og høre sånne ting som dette, så tusen takk, igjen! :) Kommenter litt oftere da, er du snill? :) ville satt pris på det!

    SvarSlett