16. feb. 2021

Frokost/lunsj- tips: Grønn toast

Jeg er egentlig ganske matlei, og orker ikke tanken på en enkel brødskive med pålegg til frokost/lunsj, så jeg prøver å være litt mer kreativ. Klarer jeg ikke å finne på noe spennende, så blir det som regel bare litt frukt/yoghurt og nøtter f.eks.

De siste årene har jeg fått god smak for avokado i matlagingen. For litt siden prøvde jeg å være litt kreativ med en form for toast med avokado, og den ble faktisk en favoritt og har blitt brukt ved flere anledninger i ettertid. Så her er et tips for andre matleie mennesker! 



Du trenger: 


• 2 skiver brød
• Grønn pesto
• 1/4 Avokado
• 4-6 skiver hvitost
• 3-4 biter fetaost
• Krydder (f.eks salt, pepper og chiliflakes)




• Smør på pesto og legg på noen skiver hvitost på begge skivene.





• Skjær opp avokado i skiver, og smuldre eller finkutt fetaosten. Legg deretter avokado og fetaost på kun den ene skiven.




• Topp det hele med ønsket krydder. Jeg bruker litt flaksalt, kvernet pepper og chiliflakes. Legg skiven med pesto og ost oppå skiven med avokado og ha i toastjernet i noen minutter til osten er smeltet.



Server og nyt!



2 kommentarer:

  1. Det så godt ut ^^ like også avokado :D
    Har ikke toastjern da så må isåfall få kjøpt det om æ skal prøve det, evt bare ha de i ovn som et type ostesmørbrød :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, trodde det var veldig vanlig å ha toastjern xD haha. Vi kjøpte oss et nytt og ga det gamle vårt til mamma, men jeg tror ikke det blir brukt der så du kunne nesten fått det xD
      Ellers så finnes det jo ganske billige toastjern ^^

      Men går sikkert an å steke i ovnen, ja - eller i stekepanne ^^

      Slett