27. jan. 2021

Heklede og sydde gaver

Her er et siste innlegg med hjemmelagde gaver fra i fjor, både heklede og litt sydde ting.


Pulsvarmere, 3 par - som gikk til Frøydis som bursdagsgave, Viveka som adventsgave og det siste paret beholdt jeg selv. 





Hodebånn/ørevarmere, også 3 stykker. En til Viveka som adventsgave, en til Connie som julegave og selvfølgelig måtte jeg ha en selv. Veldig stilig med dette fargeskiftende garnet med glitter, siden ingen av dem ble helt like :) 




Dorulldukke med heklet kjole og hatt. Delte bilde av dukken uten klær og kjolen nedsiden av i en av adventsgave- innleggene, men her er jo helheten! Så syns jeg det var på sin plass å ha ett bilde med min egen ved siden av. 





En duk, som har et veldig fint mønster, men etter å ha vært brettet så har den krølla seg litt sammen igjen som om det er altfor mange masker i noen av omgangene i mønsteret, så det blir for mye garn i duken i forhold til diameteren.. Men Kjersti som fikk den i julegave var fornøyd med den, så da går det vel bra!




En liten engel og et hjerte, som kan f.eks henges på juletreet. Disse heklet jeg til å ha som pynt på en av julegavene. 



Nisse- grytekluter. Både pyntelige og funksjonelle! Et par til Viveka i adventsgave, og et par til meg selv. 




Også et morsomt reve- skjerf, som også gikk til Viveka som julegave, siden hun er så glad i rever. 




Riktignok heklet jeg denne lua til meg selv, men tenkte jeg uansett kunne legge den ved! 



Men så heklet jeg en likedan til Kjersti, etter forespørsel ganske nylig - bare i blått! 




Så fant jeg på å sy litt - et par søte sjøhester og noen stjerner i glitrende velur. Den blågrønne sjøhesten har jeg delt bilde av før, siden den gikk til Viveka som adventsgave. Den gule fikk Connie i julegave. Stjerna har jeg laget 4 stk av, og hadde egentlig planer om å henge opp til pynt i vinduet, men jeg kom aldri så langt. 



Og til slutt et etui, som jeg har laget et lignende av til meg selv tidligere. Dette etuiet lagde jeg til Elisabet som hun ønsket seg til oppbevaring av strikkepinner. Dette ble derfor laget mye større enn mitt eget i og med at strikkepinner er lengre enn heklenåler. Lukkemekanismen er heklet og selvdiktet. 
Fikk forresten god hjelp hos min mor med denne, siden hun har mye lengre erfaring med sying. 



1 kommentar:

  1. Mye fint her også :D
    Like godt de pulsvarmeran og pannebåndet som æ fikk av dæ ^^
    Like også det reveskjerfet og nisse-gryteklutan ^^
    Skjerfet vet æ ikke kor mye æ blir å bruke da siden det e litt for spesielt å gå rundt med til vanlig synes æ xD før ville æ nok gått i det, da gikk æ i alt mulig rart xD men blitt litt mer "normal" i klesveien no, men synes det e veldig fint og stilig fordet da ^^

    Synes også de luene va fine, likte best den i blå :) og det va veldig fint det etuiet også, fint mønster og farga ^^

    SvarSlett