5. jan. 2021

Julegaver 2020

Ja, da har man berget seg gjennom år 2020 til tross for alt, så da er det vel egentlig bare å vente ett helt år til for å se om det "gode" nye året har vært et godt år.. 

Men først og fremst så vil jeg dele noen/mesteparten av julegavene jeg fikk denne julen. Jeg fikk veldig mye fint, og vil bruke anledningen til å takke alle for fine gaver! 


Hos Viveka fikk jeg Disney vintage poster- kalender for 2021 (på bildet under) og den liggende hjorten. Hjorten hadde jeg fra før, også kom jeg tilfeldig over den stående hjorten forrige uke så jeg kjøpte den på halv pris, også kjøpte mamma den ene liggende hjorten hos meg, så jeg står uansett igjen med et fint par. 


Så hadde egentlig Alexander (minste broren min) fått Mario- spillet i julegave, men det viste seg at han hadde det fra før, så da sa jeg at jeg kunne kjøpe det hos han. Også fikk jeg Elkjøp gavekort fra en hel gjeng (Patrik og familien hans + min familie) som hadde gått sammen om det. Før jeg åpnet det innbilte jeg meg kanskje rundt 4-500 kr, men så var det en sum på 6000,- som slo meg i trynet. Den var tiltenkt til nytt kamera etterhvert, i og med at jeg har snakket om at jeg har lyst til å kjøpe meg nytt.


i tillegg fikk jeg også en fin eventyr- heklebok fra Patrik, med oppskrifter på blant annet rødhette og ulven og snøhvit med de syv dverger og mye mer.



Så fikk jeg og Patrik en mummikopp hver fra Kjersti, men det ene designet hadde vi fra før, så vi byttet den ene med mamma, som og fikk mummikopp i julegave. I tillegg fikk jeg en mummikopp (som jeg også hadde fra før) hos Frøydis (ene søsteren til stefaren min), så den byttet jeg inn i to mummiglass istedet.


Så fikk jeg duftpinner fra Alexander, kubbelys også fra Kjersti, Epoch mud mask fra Nathalie (andre søsteren til stefaren min) og en mummiflaske fra Elisabet. 


Hjemmelagde fjær med oppheng, og innrammet dikt om hekling fra min søster, Connie og tantebarn. Så ønsket jeg bare å vise en liten, ny Jim Shore- figur jeg selv kjøpte forrige uke.


Så fikk jeg en lampe hos pappa, som har har laget selv. Pæren inni er knyttet til en app jeg har lastet ned på tlf, som jeg kan styre lyset med (både farger, styrke og evt overganger med fargebytte). Veldig stilig, og godt lys. 



Så har jeg fått x antall sokker. Store rosa kosesokker fra Sondre og hans samboer Ida, mummisokker også fra Kjersti, to strikkede par og Kari Traa (har og et par i grå) sokker fra Elisabet, og lilla ankelsokker fra Alexander.


Strikkegenser som jeg egentlig ikke fikk i julegave, men fikk den til jul. Så den havner sammen med resten av julegavene. Denne genseren kom jeg over på nett selv og spurte om Elisabet ville strikke, siden jeg selv ikke kan å strikke. Den ble veldig fin! 
Her er også avbildet en fin hals som Kjersti hadde funnet på å strikke til meg, som jeg fikk hos henne forrige uke. 




I går kom også Kjersti med lue tilhørende halsen, så det ble en fint sett. 


Fikk også denne fine tightsen fra Elisabet, en ribbed, seamless tights med stilig detalj på ene låret. 




Og en Kari Traa fleecejakke, som var veldig behagelig. Var egentlig et annet design på den jakken jeg fikk, men var for stor, så Elisabet byttet den for meg i en de hadde i riktig størrelse. 


Og igjen fra Elisabet - en fin ullgenser. Denne var og utrolig behagelig på. 


Så hadde jeg egentlig fått en veldig stilig t- skjorte med Mikke Mus motiv på fra Sondre og Ida, men Sondre hadde av en eller annen årsak klart å kjøpe den i størrelse flodhest, så jeg dro å byttet den. Fant dessverre ikke igjen samme t- skjorta så jeg endte opp med tre andre plagg istedet.




Tusen takk for masse fine gaver!

Senere kommer og et innlegg med gaver jeg har lagd og gitt bort.

4 kommentarer:

  1. Så mye fint :o ^^
    Fin begge de hjortefiguran, så den stående også når æ kjøpte den liggende til dæ, men så syntes æ den liggende va finest xD Hadde æ bare kjøpt den stående da istedet så hadde du fått en du ikke hadde og sluppet å kjøpe den sjøl xD haha..

    Så fin ut den hekleboka og, du får sikkert lagd mye fint fra den :D Blir spennende å se når du lage noe derfra ^^

    Fine mummiglass, koppa og flaske.

    Og jøss, så heldig du va med gavekort med så høyt beløp :o Da får du sikkert kjøpt et bra kamera, om du legg i noe sjøl også på det ^^ Har du noen tanka om kordan kamera du vil ha?

    Likte veldig godt både fleecejakken og genseren du fikk hos Elisabet, de så både fine og behagelige ut ^^ Kor e de kjøpt?
    Likte også godt plaggan du valgte dæ ut sjøl, både den tskjorta og stjernetoppen va stilige :D Kor du kjøpte de?
    Og haha, måtte le litt av den kommentaren din om "størrelse flodhest" xD

    SvarSlett
  2. Glemte også å nevne at Mikke Mus-figuren va søt ^^
    Og den blå strikkagenseren va også fin, og mange av sokkan så også fine ut ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååh, jeg hadde ikke sett den stående tidligere, men fant den på Hamar, så kjøpte den der sånn at jeg hadde et "matching set" av dem x) Men har funnet den her i området..

      Nei, er veldig usikker ang hva slags kamera. Så på et kamera tidligere, før sommeren en gang, og vurderte å kjøpe siden jeg hadde litt penger da, men da så jeg jo på kameraer innenfor en prisklasse som var realistisk å få til da. Nå må jeg tenke litt mer gjennom det xD haha. Men må spare mer uansett. Husker ikke hva den modellen jeg så på den gangen het, men tror det kosta rundt 7500,- da.

      Ja, de er veldig behagelig begge to ^^ Fleecejakken er jeg usikker på hvilken butikk, men tror det er en sånn lokalbutikk de har der hvor hun bor. Men det er jo Kari Traa, så det skal ikke være vanskelig å finne den på andre butikker, kan bare google så finner du den sikkert en plass ^^ Og den andre ullgenseren er kjøpt på Tights.no.
      T- skjorta og stjernetoppen er fra New Yorker.

      Slett
  3. Ja okei, du kan jo sende mæ link til de kameran du har sett på på messenger ^^

    Ååh, æ fant faktisk den ene genseren der på tights.no etter æ hadde kommentert xD
    Den e på salg no xD

    Ja okei, mente å erindre at æ hadde sett tskjorta på New Yorker så va det æ trodde ;p likte spesielt den stjernetoppen, den kan æ ikke huske å ha sett der heller ;p

    SvarSlett