25. jan. 2021

Heklerier; Amigurumi

Her er det andre innlegget av hjemmelagde gaver jeg lagde på fjoråret, både bursdag- og julegaver. Her er det samlet forskjellige Amigurumi (definert som japansk kunst av strikkede/heklede fylte leker/dukker av garn, om noen lurer) jeg har heklet det siste halvet året. 

Noen av disse har jeg lagt ut bilder av tidligere i adventsgave- innleggene fra 2020, men har noen bedre bilder av dem som jeg tenkte jeg like godt kunne legge med i denne samlingen. 


Først en Føniks, som jeg heklet til Viveka i julegave. Hun sa hun ønsket seg en, som hadde litt likhet med den fra Harry Potter. Det nærmeste jeg kom var en lignende farge i alle fall, selvom den ikke er helt rød og oransje, men jeg syns fargekombinasjonen ble veldig fin likevel. 





Også to små, søte rever. Den ene fikk Viveka i adventskalender, den andre lagde jeg til meg selv. 



Og denne havfruen som også finnes et bilde av i et tidligere innlegg, som Viveka fikk i adventskalenderen. 



Og enda flere sjøhester. Har lagt ut bilde av noen ganske like sjøhester tidligere, men disse er laget senere. To av dem fikk Viveka i adventskalender, også har Connie fått den tredje.




Og denne søte iskremen kom til liv fordi Nathaniel hadde et innfall om at jeg skulle lære han å hekle. Han ville absolutt begynne med noe så vanskelig som en iskrem.. Han heklet èn maske selv, så måtte tante hekle resten.. Haha. Han fikk ta den med seg hjem etterpå! 



Bildet av disse figurene fra Disney juleklassikeren har jeg og delt før. Disse fikk også Viveka i adventskalenderen. Litt uheldig med at Snipp/Snapp har feil farge, og at jeg glemte å brodere beltespenner på nissene... Fant det ut litt for sent. Ellers syns jeg de ble veldig søte. 



En engel, som jeg egentlig heklet som julegave til min bestemor, men pga pandemien ønsket hun ikke å motta gaver i posten. Dermed så står den fortsatt hos meg til en senere anledning. 




Søt sukkerstang med lue og ansikt, som Kjersti ønsket seg. 



Så var det slik at Ida, samboeren til Sondre fylte år. Da fant jeg på å lage denne HamBEARger - en til henne, siden hun jobber som kokk og liker å kokkelere. Virka som hun ble veldig glad for den. 



Så har jeg laget to par, altså totalt 4 stk av disse søte julegnomene. Det ene paret (rød og hvit) gikk til Kjersti, mens det andre paret (rød og grå) gikk til ei som jeg var i frisørpraksis hos en periode i fjor.





Kommer et innlegg til etterhvert, med flere hjemmelagde gaver, både heklede og noen sydde. 

2 kommentarer:

  1. Like alt her godt ^^ Spesielt føniksen, sjøhestan og revan ^^
    Den iskremen va også søt, haha :D
    Va fine de bildan du hadde tatt av føniksen og!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^
      Ja, syns det var så fint lys ute den dagen så derfor tok jeg den med ut å fotograferte i minusgrader 😄

      Slett