24. sep. 2018

Heklet: Barbie- tøy og blomsterskål

Her er noen ting jeg har heklet i det siste. Hadde plutselig ingenting å hekle, men så kom jeg på det at jeg egentlig ville hekle en sånn dorull- dukke kjole til meg selv og, slik som disse på dette innlegget som jeg har heklet tidligere.

Men så begynte jeg og mamma å se på dukkeklær på Pinterest og fant så mye fint, og begynte å lete tullinger etter oppskrifter på litt spesielle kjoler. Fant noe til slutt, så vi begge to endte opp med å hekle denne.







Hun fikk også frisyre og øredobber. Så nå står hun til pynt i stua mi!
Var utrolig gøy å lage, så blir nok å lage flere sånne etterhvert! Denne ble jeg ferdig med på lørdag.

Før jeg begynte på denne dukken, fant jeg fram den gamle Ariel- dukken jeg hadde liggende hos mamma. En dukke jeg har hatt siden jeg var 4-5 år gammel, som ikke hadde riktig klær lenger. Halen ble ødelagt for mange år siden, og overdelen vet jeg ikke hvor forsvant, så jeg heklet nytt til henne. Overdelen heklet jeg for noen uker siden, mens halen begynte jeg på i går og fullførte i kveld. 






Og til slutt denne blomsterskålen, som jeg forsåvidt heklet før dukke- tøyet. Heklet syv blomster og sydde sammen, og deretter stivet med tapetlim. Nå står den fint og pyntelig på bordet.


6 kommentarer:

  1. Masse fint, likte alt sammen! :D flink ^^

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er. Ble veldig inspirert av hekle innleggene dine nå til og kanskje prøve selv, hehe. Var en utrolig flott kjole du heklet til den dukken. Hadde ikke trodd den var annet enn kjøpt i butikk jeg altså, så den ble veldig fin. Kult det du heklet til Ariel dukken også, og ikke minst den kule skålen :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig koselig å høre! :D Tusen takk! Så fint at jeg kan inspirere ^^
      Skålen er veldig enkel å hekle, forresten :) Er ikke noe verre enn å lære seg forkortelser (sånn som det står forklart i oppskrifter) og hvordan de forskjellige maskene hekles (finner alltids tutorials på YouTube), så finner man fort ut av det ^^

      Slett
  3. Hvor er den kjolen å finne, leter og leter men finner ikke oppskrift.

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte lete ganske godt selv før jeg fant. Jeg kjøpte her:

      https://www.e-patternscentral.com/list.html?cat_id=605

      Slett