12. nov. 2011

Omtale / Sammenligning: IsaDora; Light Touch Concealer & Perfect Coverstick. MUS Cover all Mix.



























Dette er de tre concealerene jeg eier:
  • IsaDora Light Touch Concealer - 80 Blond Beige
  • IsaDora Perfect Coverstick - 01 Light / 07 Warm Sand
  • Make Up Store Cover all Mix
Den første jeg kjøpte var IsaDora perfect Coverstick - 07 Warm Sand, deretter IsaDora Light Touch Concealer - 80 Blond Beige og til slutt Make Up Store Cover all Mix.

Hadde aldri brukt concealer før jeg ble ordentlig interessert i sminke, altså for omtrent et år siden. Nå vet jeg hva jeg har gått glipp av... :) Concealere gjør mye!
___________________________________________________________________________

Dette skal være en sammenligning mellom disse tre concealerene.

Nr 1.

IsaDora Light Touch Concealer.

Jeg kom tilfeldig over den og likte den. Den har en mer våt konsistens, men fargen jeg valgte passer fint min hudtone. Applikatoren er en liten kost i enden, i andre enden har den en skru- funksjon for å få ut produktet i kosten. Den dekker egentlig ganske dårlig. Jeg synes ikke noe særlig om den, men den funker til små urenheter som såvidt synes, f.eks litt mørkse områder eller fregner.

Kjøpes på VITA (Husker ikke pris)

Terningkast: 2 av 6

___________________________________________________________________________

Nr 2.



IsaDora Perfect Coverstick.

Har hatt to stk av 07 Warm Sand. For et par uker siden trengte jeg ny og fant ikke 07, så derfor ble det 01 Light - som faktisk er litt for mørk for min hudtone, den har en mer rosa farge. Den andre er mer Beige. Denne ligner en leppestift, så jeg liker den sånn utseendetmessig. Den er ganske tykk i konsistensen, så den dekker mye bedre enn Light Touch, og er lett å jobbe med.

Kjøpes på Lindex eller H&M for 109,- kr.

Terningkast: 4 av 6

___________________________________________________________________________

Nr 3.

Make Up Store Cover All Mix.

Denne kjøpte jeg for noen par dager siden. Trengte noe nytt og bedre, som dekket enda bedre. Leste en del omtaler om den, og de fleste mente den skulle dekke godt, mens noen mente den ikke funket i det hele tatt. Folk har forskjellige hudtyper, så jeg vil tro den funker for noen - og en av de noen er meg! Mange mener den er for tykk, og at den ikke funker til bruk under øynene, fordi den kaker seg? Det har ikke jeg opplevd.

Jeg synes jeg fikk en veldig gul nyanse i huden når jeg brukte denne - enda jeg prøvde å lyse den opp med beige. Men det gikk egentlig greit så lenge jeg hadde et pudder med farge over!

Denne er tykk i konsistensen, noe jeg synes er bra. Den er litt tykkere enn Perfect Coverstick, men det er ikke snakk om så mye - og den dekker bra! Den har tre farger, som er ment til å dekke forskjellige områder.

Den gule dekker røde områder, som f.eks kviser og sår.
Den rød dekker blå områder, som mørke ringer under øynene.
Den beige lyser opp mørke områder, og den gule og røde concealeren.

Sånn ser resultatet ut etter å ha dekket røde områder med den gule - og deretter hatt den beige over.

Dette er resultatet etter å ha prøvd å dekke blodårer med den røde concealeren - og deretter dempet fargen med den beige.

På Make Up Store sine sider står det at den GULE skal dekke blodårer, men jeg synes den røde funker bedre til det. Jeg har alltid sett på blodårer som BLÅ/LILLA og ikke RØDE - og den røde concealeren dekker blå områder!
Man trenger ikke nødvendigvis bruke concealer på øyet, hvis man skal ha øyeskygger med sterke farger, men denne skal funke fint som en øyeskygge primer også! (noe jeg ikke har testet enda)

Kjøpes på Make Up Store for 265,- / 275,- kr. (Tror den med gullemballasje koster 10 kr ekstra, men det var den eneste de hadde inne da jeg kjøpte)

Terningkast: 5 av 6


___________________________________________________________________________

Alt i alt:

IsaDora Light Touch Concealer har en våt konsistens, og dekker rimelig dårlig.
IsaDora Perfect Coverstick har en ganske tykk konsistens og dekker veldig bra.
Cover all Mix er tykkere enn Coverstick i konsistensen, og dekker best av alle disse tre. 

___________________________________________________________________________


Hva syns du om disse concealerene?
Likte du omtalen - vil du jeg skal lage flere?

- Lynn Helen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar