29. sep. 2017

London, England: Dag 4

Torsdag 21. September i London.

Vi hadde egentlig satt opp en plan lenge på forhånd i hvilken rekkefølge vi skulle gjøre ting vi hadde planlagt, men hele planen ble endret siden det viste seg opptil flere ganger at ting ikke klaffet. Vi hadde egentlig tenkt å dra på Sea Life på mandag da vi først ankom byen, men det ble flyttet til torsdag, samtidig som vi hadde tenkt å ta en runde med London Eye. Ikke visste vi at disse to attraksjonene var like ved siden av hverandre.. Det passet jo enda bedre. 
Lite visste jeg at en av de første tingene jeg ville feste mine øyne på når vi kom ut fra stasjonen var Big Ben. 












Når vi følte oss ferdig på akvariet, skulle vi ta London Eye. I og med at vi hadde tenkt å ta det i overgangen til skumring/mørket, sånn at vi kunne få bilder i høyden både i lys og skumring, gikk vi bare litt rundt i området i mellomtiden.




Og endte opp på en søt liten "cafèbod" om jeg kan kalle det det. Var veldig kald i kroppen pga regn og sur vind, så da ble det kakao - med sjokolade og karamellsaus og gullstjerner på toppen. 


Da vi endelig hadde bestemt oss for å ta London Eye, viste den seg å være stengt for dagen.. Selv om vi gikk mot køen på forhånd og spurte etter toalett, og vedkommende vi snakket med spurte oss først om vi hadde billetter. Tydeligvis må det ha vært siste sjansen å blitt med denne dagen. 
Det var kanskje likegreit i og med at det skulle være finere vær dagen etterpå og jeg nesten var tom for strøm på kamera. 

Da gikk vi istedet på andre siden av Themsen (elven) på leit etter en restaurant. 



Vi hadde lyst på en skikkelig middag denne dagen og endte opp på en litt spesiell restaurant der vi valgte hva slags type kjøtt, smør, saus, krydder og tilbehør vi ville ha - og i tillegg måtte vi steke kjøttet vårt selv. 
Fikk ikke tatt noe bilder eller film av det i og med at jeg var omtrent tom for strøm. 

På vei tilbake for å ta kvelden, brukte jeg siste rest av strøm på kameraet til å ta bilde av London Eye i mørket. 


3 kommentarer:

  1. Va gøy å se alle dyran på akvariet ^^ Spesielt haian og jellyfishan synes æ va spennanes :) Likte bildan av jellyfishan og sjøhesten!

    Va jo litt småteit med London eye da, men egentlig like greit xD
    Synes den restauranten vi va på hadde god mat og gøy å prøve noe nytt der man stekte kjøttet sjøl :D

    Og stilig bilde av London eye i mørket også ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var gøy ^^ Jeg likte også og se jellyfish, og faktisk likte jeg ganske godt å se de her gigantiske skilpaddene av en eller annen grunn. Vi bare morsomt å se dem i virkeligheten etter å ha sett dem masse i animasjonsfilm og sånt, nesten uvirkelig at de eksisterer liksom xD

      Ja likte og restauranten. Er nok en plass jeg drar på igjen om jeg skulle reise til London igjen.

      Slett
  2. Ja, det e sant. xD Hadde vært enda gøyere om dem faktisk kom helt nær glasset da, eller man kunne sett dem uten glass. Men kult likevel å oppleve da ^^

    Ja samme her ^^

    SvarSlett