4. jan. 2015

Julegaver 2014

Her er julegave- innlegget omsider. Fikk mange fine julegaver i år, det eneste irriterende er at jeg mangler en leilighet å ha alle tingene mine i... Haha.

Her er først de gavene jeg fikk (i tilfeldig rekkefølge).


Ugle- kakeform, rosa slikkepott og måleskjeer fra Connie, Ole og tantebarna mine. Tre springformer og to slikkepotter fra Kjersti og Øystein.

To fine hjemmedekorerte telysholdere fra Connie og hjemmedekorert kubbelys av Viveka (som jeg har vist her tidligere..)


All sminken fikk jeg hos Patrik, som egentlig var en julekalender fra MakeupMekka, men fikk alt som en julegave istede siden jeg ikke hadde fått den før i midten av Desember uansett. De to sminkekostene på venstre side fikk jeg dog fra moren og stefaren hans (pudderkoster, den lille kan brettes ut).

Pakken inneholdt i alle fall; 5 neglelakker i rosa- toner, en neglfil, sugar lip scrub (den er fantastisk), en god lipsyl, lipgloss, leppestift, bryngelè, to ulike highlightere (en i pudderform og en mer creamy), tre små øyeskygger i rosa, blå og brun, svart og brun fast eyeliner, svart liquid eyeliner, øyebrynskost, blush- kost, løsøyevipper, ansiktsmaske og noe som heter Oil blotting paper (har ikke satt meg inn i hva det er enda..)

Professional Nail art kit fra min mamma og pappa. Med åtte lakker, rhinestones, en kost og gullglitter, og instruksjons- dvd +. Alle lakkene har to forskjellige applikatorer, en tynn kost, og en slags nål, som er lett å lage prikker og sånt med. Veldig lettvint å bruke med bra resultat. 



Et stilig smykkestativ og litt hårpynt fra min bestemor.

Gode sokker og tøfler, også fra moren og stefaren til Patrik. Og en trepakning med stringer fra mamma.

Et forkle fra Frøydis og hennes samboer, og en vest fra pappa. 

 Ring fra Patrik

Også en rosa genser fra Patrik, og en grå fra moren og stefaren hans (begge hadde jeg pekt ut for han selv). Den rosa passa, men jeg liker å ha genserene mine litt store, så jeg gikk innom flere Bik Bok- butikker for å prøve å bytte en str større, men uten hell.. Ingen hadde igjen av denne. Fikk derfor heller en tilgode- lapp og fikk kjøpt meg to andre gensere istede.

Så, det var var gavene jeg fikk. Tenkte å vise noen jeg gav også :)

Stilig klokke til Connie. Denne hadde jeg funnet på en side og lagra, men Viveka kjøpte den før meg og la ut på sin blogg og Connie hadde kommentert at hun syns den var stilig, så hun ble nok overraska da hun fikk den hos meg.



Enda en klokke, til Patrik. Syns den er veldig stilig! 


Også denne lampa med svevende globus, som jeg kjøpte til Pappa. Har lyst på en sånn selv en vakker dag. 


En av flere gaver jeg gav til Viveka. Dekorert selv, tegna og skrevet alt selv også. Valgte et bilde av oss fra 2009 og et fra 2014. 



Dorull- dukker som jeg også har laget selv. Dette er det nye jeg har lært meg, forresten.. Å hekle. Heklet kjolene og hattene og sydd på blomster og sløyfer (sløyfene nede på kjolen er og laget selv) etc. Fletta håret dems på nytt og fordi dukkene hadde egentlig en flette på hver side, men synes ikke de var fine. 

Lagde den rosa til min bestemor og den grønne til moren til Patrik :)



Pakka inn gaven til mamma slik, egentlig mest for beskyttelse, men så var den stilig nok, så jeg gadd ikke pakke inn i gavepapir. Malte til og med opp stipla linje og kryss i Bergen (der hun er født), Tromsø (oppvokst/bodd) og Toten (der hun bor) bare for moroskyld. Gjorde det litt mer personlig.



Et hjerteformet bilde av Otertind. Kjøpte et lerret og tok av materialet som var på den og festet dette bildet på i stede. Bildet har jeg tatt selv. Limte også på noen speil og perler. Mamma ble i alle fall veldig glad for det. 


Tror faktisk det var alt, omsider. 

Her er en bitteliten film også av to av tinga i innlegget. 


3 kommentarer:

  1. Fine gava! :D
    Likte spesielt godt det neglelakksettet og vesten ^^ Og genseran va jo fin.

    Måtte flire litt når æ så bildet av all sminken fra makeup mekka-kalendern, måtte selfølgelig være neglelakka i ROSA-tona.. x) Jaja, da har du nok av det hvertfall! :p

    Men ja, like jo også godt klokka Connie fikk, siden som du skriv, æ har ei sjøl xD
    Og klokka du ga Patrik va også kjempestilig! :D Ser steampunk ut og æ elske den stilen, hadde hatt mer av den stilen hadde det ikke vært så sabla dyrt.. Det e en av de stilan æ vet om som e dyrest faktisk :p Hadde ikke den klokka der sett så maskulin ut hadde æ nok ville hatt den selv xD Men finn sikkert noe mer feminint i samme stil på Wish, skal se ka æ finn ^^
    Og sånn flytanes globus vil æ og ha :D Kjempestilig! Ka faren din sa om den?

    Og æ gikk på vimeo og så filmen også, og etter å ha sett filmen du linka her, kom den der julaftenfilmen opp så såg på den og, med den fulle nissen xD så bare på tlf, og hele videoen hakka sånn at alle personan "hakka" hele tida, gjorde det ektsta creepy.. xD Og generelt bare stemninga.. Med kordan nissen så ut og lydan og det blinkanes lyset, herregud, ikke rart ungan ble redd :p
    Og btw, ifølge den lille titten æ så av looken din fra Nyttårsaften, så den veldig fin ut :D

    Ble visst litt lang kommentar her no.. xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja men jeg liker lange kommentarer :-D

      Neglelakk settet var fint ja, veldig enkelt å bruke ^^ du kan få prøve neste gang vi sees ^^

      Den klokka til Patrik kjøpte jeg jo på wish, tror det var bare rundt hundrelappen, men ser ut som kvalitet forde :-)

      Pappa likte den selvfølgelig, tenkte meg det. Han syns ddn var stilig og han virker ganske fascinert av den ^^

      Prøvde egentlig å legge ut filmen i innlegget men gikk ikke av en eller annen grunn, og hadde ikke tid å sjekke hva som var galt. Prøve igjen senere.

      Julefilmen som ligger der er fra 2013 da :-P men nissen var verre i år tror jeg.. xD jo takk likte looken jeg hadde der selv ^^ du hadde ikke sett den filmen før?

      Slett
  2. Åja, ja syntes det va noe kjent med den nyttårslooken xD Men så den rett etter æ våkna så va vel ikke helt klar i hodet xD men den av nissen så skikkelig creepy ut så om det va verre nisse i år så vet æ ikke om æ tør å se det, haha xD

    SvarSlett