23. juni 2015

Challenge day 24: Noe du er redd for

Kan komme på to ting akkurat nå som jeg er redd for, og det er rett og slett edderkopper og mørket.

Edderkopper gir meg helt noia med de lange, og mange beina.. og måten de kryper på..  Finner jeg en edderkopp inne i huset har jeg ikke ro i sjela etterpå, i alle fall i de fleste tilfellene. Utfallet kommer litt an på i hvor stor grad av grøsninger den ene edderkoppen gir meg - pga størrelse eller framtredelse.

Hadde en tilfelle senest i går som var ganske ille for min del. Så vidt jeg kan huske har jeg aldri sett edderkopper andre steder enn på gulvet her jeg bor nå, og det er ganske få av de også. Men i går natt satt jeg nå rolig og alene i sofaen, og plutselig ser jeg et eller i sidesynet som beveger seg. Så klart så spretter jeg opp og prøver å finne dette lille udyret for å rett og slett kverke det, noe jeg lykkes i etter litt om og men.. Ja, det var i sofaen, riktignok nærmest mulig veggen, men var likevel skremmende. Jeg som så på sofaen som trygg, helt til i går. Ser jeg en edderkopp på gulvet så tenker jeg automatisk at - ja, da er det jo flere. Da setter jeg meg heller godt til rette i sofaen med beina i kryss og tar det med ro.. Nå kan jeg ikke engang det. Det var en av de verste tilfellene på lenge, hvor jeg ikke hadde ro i sjela resten av natta, klarte ikke sove før klokka var 9 på morran.

Ilustrasjonsbildet er et jeg har tatt selv, med et kompaktkamera for rundt 5 år siden - og er en av de første bildene jeg tok som jeg ble ordentlig fornøyd med.

Min andre største frykt er mørket.. Klarer ikke være alene i et for mørkt rom. Eller hvis det er helt helt svart, da liker jeg ikke det minste å være der selv om det er andre med. Blir jeg stengt inne på et mørkt bad e.l, selvom det er i mitt eget hjem får jeg panikk (har skjedd noen ganger, men han som gjorde det trodde det ville være morsomt...)


Dette bildet er det ikke jeg som har tatt, men det er jeg som er modell. 

3 kommentarer:

  1. E redd for de samme tingan som dæ. :p Og like begge bildan i innlegget her :D

    Hørtes skikkelig ekkelt ut den opplevelsen din :S I sofaen liksom, begynne nesten å få paranoia om at det skal være her i sofaen og o_O :S Haha... x)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mhm, liker og bildene jeg har brukt her ^^

      Ja, tenkte og på det i sofaen deres, og jeg pleier å sove der til og med :S
      Men har ikke sett noe insekter inne hos dere til nå da.

      Slett
  2. Ja sant, tenkte på det.. lurte litt på om æ sku skrive det i det hele tatt for da vil du vel ikke sove her mer xD haha..
    Nei har ikke det, det e litt rart egentlig, alle andre plassa æ har bodd har æ sett det flere ganga, men ikke her. Jaja, e bra da :D

    SvarSlett