4. apr. 2021

Påskekreasjoner

Noen andre påskekreasjoner jeg har bedrevet tiden med som ikke er i form av hekling, men heller blant annet sying - er disse harene. 

En haremor og haredatter, mønster og stoffer fra Tilda. Jeg lagde 2 par, altså 4 stk, hvorav et av parene gikk til Kjersti som påskegave. Hadde egentlig tenkt å gi henne en heklet påskehare, slik som de jeg la ut i forrige innlegg, men fant ut at jeg skulle lage disse til henne istedet, i og med at jeg fikk et kit med mønster og stoff hos henne. Da syns jeg det var på sin plass at hun fikk slike. 







Jeg ble veldig fornøyd med disse, til tross for at jeg er en skikkelig amatørsyerske. Men er utrolig gøy å sy så lenge man føler at prosessen går bra, så dette er noe jeg egentlig vil bruke mer tid på og få litt bedre kontroll på forskjellige teknikker og slikt. 

Dette ble jo selvfølgelig en påskegave til Kjersti og Øystein sammen, så harene ble pakket inn med en heklet duk fra mamma, en pose twist og et kryssordblad. 


Og ellers har jeg laget en påskekrans av en utklippet og malt pappsirkel, fjær, tørkede planter og plast- egg.





Kommer fortsatt noen flere påskerelaterte innlegg etterhvert! Har blant annet hatt en koselig og innholdsrik påskeaften, hvor kameraet har vært min bedre halvdel store deler av dagen! :) 

9 kommentarer:

  1. Disse haran va også kjempefine :D flink! ^^
    Blir spennende å se bilda fra i dag/påskeaften også ^^
    Har ikke tatt noen bilda æ xD men har ikke gjort noe særlig heller da :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^
      Hva med de bildene fra fotballbanen da? Når er de fra? :P

      Slett
  2. De va fra i går, altså fredag :p men tok bare bilda med tlf der da xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Åja. Du må ta med kamera på sånt og blogge litt mer xD haha

      Slett
  3. Hadde ikke med kamera til familien til Seb også dro vi direkte til fotballbanen derfra xD men har lyst å få tatt mer bilda med speilrefleksen også. Men pcen min har blitt tregere og tregere, burde hatt ny :p lure på å få formatert den for å se om det hjelpe, men må først få tak i en ekstern harddisk så æ får tatt vare på film/bilda på den :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja :D Jeg pleier ikke dele noe særlig bilder tatt med telefon, syns ikke de er verdt å dele vanligvis, med mindre det er noe spesielt xD
      Trenger ikke nødvendigvis kjøpe ny, kan sikkett hjelpe å formatere :) Mente du sa du skulle kjøpe hardisk forrige mnd elns? xD

      Slett
  4. Synws de faktisk tlf tar omtrent like bra bilda som kameraet og noen gang enea bedre xD mobilen min har hvertfall veldig bra kamera, spesielt når man tar ute i dagslys ^^
    Ja, skulle egentlig kjøpe da men så ble det ikke noe av xD
    Burde også kjøpe nytt kamerastativ, det æ har no e jo rundt 10 år gammelt og blitt litt ødelagt så det e tungvint å bruke :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, mobilkamera er blitt bra, men blir liksom ikke samme dybdeskarphet og farger med mobil som speilrefleks, derfor foretrekker jeg fortsatt speilrefleks. Til tross for at mobilkamera (mitt i alle fall) har flere megapixler enn speilrefleksen min xD haha. Men uansett så gir det en helt annen dybde (blant annet) i bildene.
      Mitt kamerastativ er og gammelt, over 10 0r gammelt, siden det var noe jeg fikk som Thomas hadde brukt xD men jeg bruker det fortsatt xD

      Slett
  5. Ja, skjønne ka du mene. E jo noe anna å bruke speilreflekskamera såklart, men synes uansett noen mobolbilda hold nok kvalitet til å kunne brukes ^^
    Ja, hadde ikke hatt noe imot å bruke mitt kamerastativ i 10 år til hadde det ikke vært for at det e noe ødelagt xD men det har holdt lenge allerede da så det fortjene å hvile i fred no xD

    SvarSlett