13. sep. 2019

MUSE KONSERT!

På nyåret begynte jeg å snakke om å dra på konsert, fordi det var mange år siden jeg hadde vært på, pluss at jeg og Patrik aldri har vært på en skikkelig konsert sammen. Bortsett fra sånn liten "sidekonsert" på gatebil hvor Plumbo og Katastrofe spilte..


Katastrofe, Gatebil Vålerbanen 2016. 


Så i Mai begynte jeg å google etter kommende arrangement og fant jo en hel del, men var lite som falt innenfor interessefeltet, helt til jeg kom over Muse Simulation Theory Tour. Tenkte med en gang at dette måtte jo være det beste alternativet, selvom jeg ikke visste om Patrik var så kjent med dem fra før. Selv har jeg hørt mye på Muse opp gjennom videregående- tiden. 

Det tok litt tid før vi kom til noen konklusjon, og jeg fikk et endelig svar selvom jeg allerede før billettene var sluppet for salg tenkte på å bestille, så fikk jeg ikke bestilt før gode 3 uker etterpå. Dette pga at vi enda bodde på Vestlandet uten å vite at flytteplanene var så nære, og jobben til Patrik med eventuell søndagskjøring.

Så vi fikk skyss til Oslo, og fant oss fram til buss og Telenor Arena, opplevde konserten, fikk i oss noe mat, tok noen drinker ute på byen og sov en natt på hotell like i nærheten av Oslo S. Dagen etter gikk vi til stasjonen, spiste frokost og drakk kaffe og tok toget hjem.

Konserten var ikke noe annet enn helt rå, for å si det veldig enkelt, synes i alle fall jeg. Konserten har jo fått terningkast 3 og nærmest blitt slaktet på en anmeldelse fra dagbladet, men der går det jo veldig mye kritikk på tempo, energi og ikke minst det tekniske. Disse tingene er jo ting som både jeg og mange andre dødelige ikke setter fingre på når man får oppleve et så rått band live.
Det var skikkelig show med lys, dansere med lysstaver og drakter, det var ballonger og konfetti og et gigantisk oppblåsbar monster.

Her er litt bilder og film fra turen og konserten, ikke i den beste kvaliteten fordi alt er tatt med mobilkamera.


Patrik veldig "klar" for konsert da han satt i bilen å sov på vei til Oslo. 


Velkjente Operahuset, mens vi var på vei for å finne shuttlebuss til Telenor Arena. 


Oppvarmingsbandet Des Rocs fortjener og en plass i innlegget. Vi mistet vel et kvarter av oppvarmingsbandet, men utover det vi fikk med oss virket det som et bra band. 


Stemning mens vi og rundt 14 000 mennesker til ventet på at Muse skulle entre scenen. 













Måtte jo selvfølgelig også kjøpe T- skjorte før vi forlot Arenaen.



1 kommentar:

  1. Muse har æ også hørt på en del, kult å få med sæ konsert med dem ^^
    Kul t-skjorte også :D

    SvarSlett