19. sep. 2019

Malta: Dag 5-6

 Dag 5 - 21. August


Denne dagen hadde vi booket til dykking. I og med at vi likte så godt å dykke da vi var på Kreta i fjor, så måtte vi jo flette inn en dykketur denne ferien også! 

Meningen var jo egentlig å booke dykking en plass i nærheten av hotellet, men det hadde skjedd en glipp der, så vi måtte ta buss til området der dykkesenteret var. Vi dro dit i litt god tid for å blant annet sjekke ut litt butikker i området. 


Fant blant annet en kjempefin og stor Hansa - butikk, hvor de hadde all slags mulig stilige alkoholholdige drikkevarer, drinkmix og andre alkohol- relaterte artikler. 

Patrik var i alle fall i sjuende himmel, fikk han så vidt med meg ut derfra før de stengte butikken. 

Så fant vi dykkesenteret som het Corsair Diving som var lokalisert i Bugibba, fylte ut skjema, fikk litt informasjon og utdelt dykkeutstyr og deretter kjørte til plassen vi skulle dykke. Der fikk vi en liten innføring i hvordan ting fungerte, noe vi jo forsåvidt mer eller mindre visste siden vi hadde fått denne innføringen i fjor. Men var jo uansett greit med en refresher. 

Bare noen få bilder fra dykkingen tatt med GoPro.




Også bare en snapchat- materiale når vi etterpå fant en bar i nærheten å slappe av litt på.


Og ja - jeg var veldig uheldig denne dykketuren. Instruktøren skulle ha oss til å gjennomføre noen øvelser under vann, der blant annet en av de var å ta ut munnstykket og sette det inn igjen under vann. Denne øvelsen gikk helt skeis for meg, så jeg fikk vann inn i maska, i nesa og fikk helt panikk fordi jeg ikke lenger hadde mer å gå på av luft i lungene. Så da måtte jeg bare rett opp. Dykket ned igjen etter en liten samtale med Patrik og instruktør, og instruktøren fortsatte å prøve å få meg til å gjennomføre øvelsen på nytt, men jeg nektet fordi jeg fikk litt skrekken pga hendelsen. 

Uansett - baren vi endte opp på var veldig fin, med en koselig bartender, så vi ble jo sittende der noen timer fordi vi var slitne, og jeg hadde hodepine resten av kvelden. 




Var i samme området hele dagen og gjorde i grunnen ikke noe mer spennende, så ble lite bilder fra denne dagen. 

Dag 6 - 22. August


Denne dagen orket vi igjen ikke å traske rundt i gatene i den stekende sola, så vi bestemte oss heller for å bli sittende å steke i solen på taket... og svømme litt innimellom solstrålene. 




Og på kvelden litt trasking i kveldssolen og etterpå fant en restaurant/bar hvor vi ble sittende utover mesteparten av kvelden. 




Noe som bortimot ble en vane var at vi stakk innom for en siste drink på baren rett nedenfor hotellet før vi tok kvelden. Det var ikke et unntak denne kvelden. Her fikk jeg en custom made drink laget av sjefen sjøl, basert på ting jeg liker. Den var fantastisk god, så jeg kom tilbake flere kvelder etterpå og spurte etter samme drinken. 


2 kommentarer:

  1. Dykking virke spennende, men også litt skummelt, synd du fikk den opplevelsen under dykkinga også da :/

    Fine bilda ellers ^^ Drinkan ser god ut. Huske du ka du fikk i den siste der? ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo både spennende og skummelt slik som jeg opplever det så :P Haha.

      Takk! ^^
      Nei, jeg husker faktisk ikke nå. Første gangen han lagde den til meg fulgte jeg ikke med på hva han hadde oppi, men når jeg smakte den så gjetta jeg på et par ting som var i den etter smaken å bedømme. Senere når jeg fulgte med mens han lagde drinken til meg, fant jeg ut at de tingene jeg gjetta var riktig xD Men nå har jeg glemt det igjen... xD haha. Kommer kanskje på det etterhvert.

      Slett