5. okt. 2019

Heklet puff. puter og duker

Har over flere måneder hatt en plan om å hekle trekk til puff og matchende pynteputer, men har ikke hatt tid til å sette i gang før for noen uker siden. Fant en veldig fin oppskrift på dette en gang, og tenkte at det kunne passe til lenestolen jeg kjøpte på IKEA for snart ett år siden. Stolen har vært nedpakket i esken sin hjemme hos mamma, fram til vi hadde en større plass å bo.. 

Her er i alle fall resultatet. Jeg er veldig fornøyd, selvom ikke fargen på garnet matcher helt med fargen på stolen, men det er jo veldig vanskelig å få til. 







Hadde opprinnelig oppskrift bare på to av putetrekkene, men jeg ønsket å lage èn til, men ville lage en litt annerledes og dermed lagde jeg faktisk mønsteret på trekket på nederste bildet selv. 

Så fant jeg noen fine restestoff jeg hadde liggende og sydde på som bakside, og etterpå heklet hemper og knapper og sydde på. Ble jo ikke helt skavankfritt, men jeg er fornøyd.


Tenkte og jeg kunne vise noen duker og brikker jeg også har heklet i løpet av de siste månedene.

Har vært litt tidlig ute med å hekle et par jutebrikker til meg selv, i og med at jeg skal ha tid til å ordne litt julegaver nå i slutten av året. 





Også en veldig fin og spesiell som jeg har laget to eksemplarer av, ikke ment til jul.



Også er det denne da, som jeg laget ferdig for rundt 8 måneder siden. Tenkte jeg heller skulle legge ut bildet av den senere når jeg har fått laget ramme til den og strekt den ordentlig ut. Denne skal jeg ha som veggpryd en gang i framtiden når jeg har fått ordnet rammen og har en vegg og henge den på.

Muligens litt vanskelig å se mønsteret i den slik den er på bildet, men er i alle fall en drømmefanger og to ulvehoder. Denne er over 150 cm lang, så den tok sin tid å hekle.. 



4 kommentarer:

  1. Mye fint, så flink ^^
    Gjør jo ikke noe at pute og puff ikke matche helt med stolen for gir jo fin kontrast ^^

    Kjempefin spesielt den siste duken der også :D

    Den siste til veggen så tenkte æ med det samme æ så mønsteret at det så ut som ei skilpadde xD men den så stilig ut da. Klare faktisk ikke å se ulvehodan ordentlig, men kommer vel et bedre bilde senere av den ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ☺️

      Ja det er sant, men hovedintensjonen var at fargen skulle være så lik som mulig, og kan jo ikke si at jeg har feila helt heller sånnsett 😜

      Haha 😂 Vet, jeg klarer nesten heller ikke å tyde ulvehodene på bildet, men vil komme bedre fram senere når jeg har fått den strekt ut og opp på veggen ^^

      Slett
  2. Så kreativt å lage trekk til både puff og puter selv. Ble kjempebra, og likte godt fargen selv om den ikke match´et helt til stolen :-D

    Brikkene ble også fine, spesielt den med roser på :3

    SvarSlett