31. okt. 2019

Halloween makeup look: Crawls under your skin

Ja, nå er det lenge siden jeg har satt meg ned foran sminkespeilet, og det er jo nå det er tiden for det. Derfor bestemte jeg meg for å lage en Halloween- look i dag. Hadde egentlig en liten plan om å lage en i går og, men brukte så mye tid på å få på plass sminkehjørnet mitt, så da utsatte jeg det til i dag. Pakket jo opp sminkesakene mine først i går, har liksom ikke vært veldig inspirert til å gjøre det fordi jeg fortsatt mangler hyller til å ha ting på..

Uansett, her er resultatet. Vet ikke om det er helt enkelt å se, men prøvde å få til at det skulle se ut som en edderkopp som kommer krypende ut, der man bare ser bena og ikke kroppen. Syns det manglet noe, så jeg prøvde å tegne kropp, men syns det er så vanskelig å visualisere hvordan den blir seende riktig proporsjonert og vinkla ut, så jeg ga opp det prosjektet.

Men sånn generelt er jeg ganske fornøyd med looken.







Fikk Patrik til å hjelpe meg litt på slutten fordi det er så tungvint når jeg må stille inn kamera, holde lyset (med mangel på stativ) og trykke på utløseren samtidig. Men han ble jo sittende å erte og lage grimaser mens jeg prøvde å posere, så var vanskelig å holde seg seriøs da.. 
Men jeg ser i det minste lykkelig ut... 




Jeg tok også det lille jeg fant av Halloween- pynt og satte ut i vinduet i gangen. Satte også en skål med godteri i tilfelle det kom unger på døra. Vi gikk bort til mamma en tur etterpå, så jeg tenkte at vi egentlig var litt ondskapsfulle da.. Bare sette godteriet i vinduet rett innenfor døra, så må ungene stå på utsiden å sikle.. Haha. 





4 kommentarer:

  1. Synes looken ble veldig kul ^^ selv om det kanskje kunne vært mer dybde og sånt der edderkoppen skulle komme ut av huden, men likte det godt likevel :D
    Fin den gresskarpynten i vinduet på siste bildet ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^ Har jo jobbet mye med dybde her, og prøvde meg fram og tilbake med både skygge, highlight og concealer for å få benene fram på riktig måte, men klarte ikke å få dem til å poppe helt. Har jo skyggelagt benene og lagt highlight på dem for å få dem frem, men er fortsatt noe som manglet.. :/

      Slett
  2. Det var ingen som åpnet når vi kom på døra :p hilsen naboen

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, beklager.. Vi var ute på handling akkurat da :P Frode sa dere hadde vært hos oss.

      Slett