9. jan. 2016

Jul og nyttår 2015; Film og bilder

Da var vi igjen inne i et nytt år.. Kjenner jeg liker det mindre og mindre at vi til stadig går inn i nytt år med høye og nye forventninger hver gang. Fjoråret var ganske fint, fikk lappen, første bil og en utdanning. Kjempemessig det, men foreløpig står jeg igjen med 0 inntekt og gjeld høyere enn mount everest (føles det som..) Dette året føler jeg på meg kan bli et dårlig år for meg, på mange fronter. Hittils i år har det vært mange småting, som jeg vet kan føre til noe større, som kan påvirke hvordan livet mitt er nå, og personlige følelser rundt det hele. Liker det ikke overhodet. Det er ikke meningen å skape negative vibber rundtom, men jeg liker å være ærlig. Mange andre føler det sikkert helt motsatt for seg selv. Kan alltid love meg selv å prøve og gjøre det beste ut av alt som forekommer.

Uansett, har vært i Sverige hos familien til Patrik, og på Toten med min familie denne julen. Planen var egentlig å være i Sverige i ca 1 uke, over julaften og deretter være hos min familie på nyttårsaften. Planene ble endret i og med at Patrik fikk havarert turbo på bilen sin så den ble stående på verksted i Sverige i et par uker. Han ble altså værende igjen der mens jeg reiste med tog til Toten noen dager før nyttårsaften. Her er i alle fall litt bilder og en film fra hele oppholdet. 

Julaften og romjulen i Sverige












Nyttårsaften på Toten


Viveka ville bli blurret ut.. 




Dette er en kjole jeg kjøpte på Fretex for 199,-. Den er antakelig ubrukt i og med at den gamle prislappen fortsatt hang på, så ny hadde den kostet over 1000- lappen. 
















Veldig mye rart i den videoen altså... Spesielt det tidsfordrivet på kjøkkenet med dans og sprell ;)

Her er også litt av gaver jeg har gitt og fått i år. Legger ikke ut alle gavene jeg har fått, men noen av favorittene. Lagde personlige julekort til ganske mange i år, bare for å gi en liten ekstra hilsen i og med at jeg var ikke den flinkeste på gaver selv i år pga minimalt med penger osv. Her er i alle fall først og fremst kortene jeg lagde.







Alle bildene som er brukt på framsiden er bilder jeg har tatt selv, og alt er tegnet og skrevet for hånd. Til alle tanteunger og småsøsken lagde jeg enkelt bare noen søte godteposer til, rett og slett fordi jeg ikke hadde tid eller økonomi til å finne noe til hver enkelt. 



Lagde også noen filmer til blant annet Mamma og Connie pluss noen til. Var konfirmasjonsfilm av Sondre, og dåpsfilm av tvillingene. 

Her er også noen av favorittene jeg selv fikk da.. 



Smykker og øredobber fra Viveka. Dette er ting jeg hadde lagret selv og laget ønskeliste med på Wish, så det er egentlig ting jeg har valgt ut selv, selvom jeg ikke visste hva hun hadde bestilt derfra. 


Fikk også en ekstra overraskelse etter jul som hun har lagd selv. Syns den var veldig fin, og jeg har ikke noe badekar, så inntil videre får den stå til pynt. 

Sminkekoffert av Patrik <3 nbsp="" p="">

En fin skulptur fra Connie og tantebarn. 

Veldig fin sofapute fra mamma som hun selv har heklet trekk til. 

Krølltang fra moren og stefaren til Patrik. Denne har jeg planer om å bytte i en annen, fordi jeg har testet denne og den gir bare mer naturlig fall/bølger og ikke ordentlig korketrekkere. Er likevel blant en av favorittene fordi jeg har ønsket meg krølltang :) 

En fin liten sak med masse små skuffer i fra Kjersti og Øystein. Denne skal jeg male i en vintage lysgrå (med litt lillaskjær) farge som jeg også fikk sammen med denne. 

1 kommentar:

  1. Synes det va koselig å være på Toten med dæ :D Selv om æ fikk veldig hjemlengsel mot slutten, haha :p
    Koselige bilda og film, hihihi, va gøy å herje på kjøkkenet ^^

    Synes du fikk fine gava. Likte spesielt godt den minikomoden med masse skuffe, har også lyst på sånn og male sjøl :D Også likte æ det æ ga dæ xD Og også sminkekofferten og puta mordi lagde. De andre tingan va og fin da :)

    Du skrev btw ikke at æ va med på de godteposan til ungan xD Men det e no ikke så nøye sånn sett, skal jo legge dem ut sjøl æ og :p

    Når det gjeld året som kommer så tror æ det blir fint uansett, e vel ka man gjør det til. Og tror det e viktig å kjenne etter ka man vil gjøre. At man ikke lar andre påvirke valgan for mye. :) Og hvis det e noe du ikke har ordentlig lyst til så skal du ikke trenge å presse dæ til å gjøre det. Da blir man bare utslitt og deppa.. Håpe du får et fint år tross alt <3

    SvarSlett