13. okt. 2011

På Hattefjellet 1300 m.o.h

Våknet, så ut av vinduet og det jeg så var sol, skyfri himmel og vindstille. Da kom jeg med forslaget om fjelltur, siden det er det beste været vi har hatt på en stund og da tenkte jeg vi måtte bruke det. Det fjellet vi endte på, var hattefjellet.

Tok litt bilder som skal publiseres, men først noen dokumentasjons-bilder fra turen.

Skulle jeg dele opp turen i kategorier den ruta vi gikk måtte jeg delt den opp i 5 deler, Lysløypa, trimpostkasse-sti, skogen, steinrøysa, marken. 

Det 3 og 4 bildet er tatt fra marken, lenge etter vi hadde kommet oss over steinrøysa, ca 4-500 m fra toppen. De to siste bildene er tatt der vi stoppet og ikke gikk lenger, her var vi rundt 1200-1300 m oppe. Hattefjellet er 1431 m.o.h. Det siste bildet er det vi så når man så rett opp fra der vi stoppet, og det er toppen. Vi måtte snu fordi klokken begynte å nærme seg 17.00 og mørket ville komme. For å si det sånn så kunne vi ikke snudd senere...

Dette er omtrent ruten vi gikk og hvor vi stoppet... Vi gikk en litt farligere rute ned, men fant faktisk ganske fort fram til den veien vi hadde gått opp. Vi traff faktisk akkurat.

Dette er et panorama-bilde jeg lagde selv, hvor man ser utsikten vi hadde fra toppen.


Denne turen var spennende, og jeg vil på fler sånne turer. Fikk høre etterpå at hattefjellet er et farlig fjell og at det er mye rasfare der, noe vi egentlig utfra hvordan det så ut der oppe. Har aldri vært så høyt oppe på et fjell før nå, så det var gøy!

Liker du fjellturer og hvor høyt har du vært?
Hva syns du om bildene?

- Lynn Helen

1 kommentar:

  1. Stilig :D
    Jeg ser gamlehuset vårt på det nest-siste bildet! Hihi.

    SvarSlett