30. okt. 2011

Halloween Makeup look; Demon

Denne lagde jeg i går, til tross for at jeg ikke var helt i form.. Men det gikk over med et glass vann, en ibux og avslapping i senga med en film :)

Har en liten tutorial i bilder på denne også :)


___________________________________________________________________________


Bilde 1: Har allerede tatt på basic makeup (foundation, concealer, pudder etc). Bruk en svart eyeliner på våtlinjen både oppe og nede, fyll inn øyebrynene med mørkbrøn/svart og tegn litt ekstra øyebryn (på din egen måte om du vil). Ha eyeshadow primer både oppå og under øyet.
Bilde 2: Bruk en ganske knæsj rød farge og påfør på øyet og på ca halve ansiktet som vist på bildet (med en god stor kost). Dus godt ut.

Bilde 3: Påfør en mørk lilla oppå det rødet, men pass på og ikke fylle inn hele det røde partiet. Dus godt ut.
Bilde 4: Bruk en mørkgrå/sort skygge innerst, pass på at både det lilla og røde partiet fortsatt synes. Dus godt ut.

Bilde 5: Påfør en sort skygge oppå øyet...
Bilde 6: ... Og under. Her har jeg også brukt sort skygge til å framheve brynene mer.

Bilde 7: Tegn noen "cracks", helst med en liquid eyeliner og tynn pensel. Jeg brukte "Cake Eyeliner" fra Make up store.
Bilde 8: Bruk fortsatt en tynn kost, men likevel litt større enn den forrige og påfør litt mørkgrå skygge etter dine "cracks" for å skape dybde. (Dette kunne jeg gjort bedre selv).

Bilde 9: Til slutt tar du en svart eller mørklilla farge på leppene. Har du ikke leppestift, kan du bruke vazelin/leppomade, og deretter klappe på fargen du skal ha med fingeren eller en kost. Tegn også noen cracks på leppene og ut fra munnvikene.

Bruk gjerne noen rød linser :)

___________________________________________________________________________



Oh, btw! Jeg har aldri vært noe spesielt flink med hårstyling, men jeg eksperimenterte litt med mitt eget i går. Her er resultatet;


Hva syns du om håret, kan du style hår?
Hva syns du om sminken og var tutorialen forståelig?
Ville du brukt dette på Halloween?

- Lynn Helen

4 kommentarer:

  1. Flink som vanlig, veldig kul sminke! :D

    Og søtt hår, nhaaw!

    SvarSlett
  2. Viveka: Takk! :D Jaaa, synes det håret er søtt selv :P

    SvarSlett
  3. Heisann! Eg prøvde demon sminka di i går, festen vart ein suksess! tusen takk for god hjelp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ååh, så fint å høre, glad du likte den! :) og glad jeg kan være til hjelp. :)

      Slett