31. des. 2019

Heklede julegaver

Her er noen julegaver jeg selv har gitt vekk i år. Mesteparten er ting jeg har laget selv, men er også et par ting som ikke er laget selv, men som egentlig er for stilig til å ikke publisere.






En skjellveske, 100% håndlaget, og en heklet sjøstjerne som egentlig var meningen å ha som dekor på vesken, men den ble så stor. Så hun fikk den derfor til å bruke som dekor.




To fargerike trekant- sjal, et til mamma og et til Elisabet. Her er også noen bilder som Patrik tok av meg med en av sjalene på. 









Bun beanie og ugleskjerf til Connie. Lue med plass til oppsatt hår sa hun at hun ønsket seg, og skjerfet lagde jeg fordi jeg syns det passet henne så bra. 






Valpe-bamser i forskjellige farger til mine tre tantebarn.




Nysgjerrig og søtt kråkepar til Kjersti (moren til stefaren min). Fant oppskrift på kråka med sjalet, og tenkte på Kjersti med en gang, så lagde jeg en til med en selvdiktet hatt, slik at de ble et par.


Duk til min bestemor.



Og en liten, søt og blomstrete duk til mamma.




Og to duker til Elisabet som kan brukes hver for seg eller sammen. Selv syns jeg de er penest sammen!


Også noe som jeg kjøpte til Patrik. Siden han er blitt så glad i Whisky og allerede hadde White Walker whisky fra Johnnie Walker (selvfølgelig basert på White Walkers fra Game of Thrones), så kjøpte jeg to andre jeg fant ut eksisterte for en liten stund tilbake; A song of Ice og A song of Fire, som er basert på Stark-ulvene og dragene til Daenerys fra Game of Thrones. Så nå har han hele samlingen! 



I tillegg fikk han en fin karaffel med et skip inni, som jeg tenkte han kunne bruke til whiskyen sin.

Heklet også en lue til han en liten stund før jul, fordi han sa han ønsket seg ny lue og at jeg gjerne kunne hekle til han. Hovedtanken var at han skulle få den som kalender- eller julegave, men fikk litt problemer med å tilpasse størrelse, så ble nødt til å få han til å prøve den før jeg fullførte den. Viste seg at jeg måtte rekke opp nesten alt arbeidet å gjøre den om igjen fordi den ble for stor. Ble i alle fall fullført på et par dager, så fikk han den tidlig i Desember.






4 kommentarer:

  1. Masse fint :D likte såklart veska æ fikk hos dæ kjempegodt ^^
    De andre tingan va også fine. Likte de søte bamsan, både hundan og kråken ^^
    Stilig den karaffelen du ga Patrik også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du likte den :D Håper du får brukt den til noe, selvom den ikke er så stor ^^

      Takk ^^

      Slett
  2. Hei. Min sønn trenger å hekle kråke til en prosjekt på skolen. Kan jeg få det av deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Få hva, oppskrift på kråke? Oppskriften kan du finne her: https://www.google.com/amp/s/amigurumi.today/crochet-curious-crow-free-amigurumi-pattern/%3famp=1

      Slett