28. des. 2019

Adventskalender: Heklet julepynt

Lagde jo noen adventskalendere i år, både til samboer og min mor, samt at jeg var litt med på kalender til min stefars mor.

Jeg og mamma kjøpte noen hjerteplater vi tenkte å henge gavene på, mamma trodde hele tiden at platen var ment for min samboerskalender, men sannheten var at den alltid var ment for hennes. Hun visste ingenting om at jeg lagde til henne.

Så jeg endte opp med å male begge disse platene, her er resultatene. Den første til Kjersti (mor til min stefar) og den andre til mamma.





Her er også hvordan kalenderene til meg og min samboer så ut, som vi lagde til hverandre.



Men det jeg egentlig ønksket å vise var det som skjulte seg i lukene i mamma sin kalender, som jeg har lagd, ment som hovedsakelig juletrepynt siden hun sa i fjor at hun ønsket seg heklet juletrepynt. Men hun fikk også en juleduk i luke 24. 

Hva som skjulte seg i kalenderen til meg og Patrik har jeg allerede lagt ut, og Kjersti sine har jeg dessverre ikke bilder av.














Har også rukket å hekle litt julepynt til meg selv i år.

Heklet pepperkakehus, noe som jeg og mamma laget sammen. Mitt er det til venstre, og de to siste bildene.







En julekrans og et juletre i samme stil:




Samt et par juleduker:







Skal prøve å legge ut julegaveinnlegg i morgen :) 

3 kommentarer:

  1. Den hjerteplata ble veldig fint malt ^^
    Og alle de hekla gavan va kjempefine :D Likte alle sammen veldig godt. Fikk lyst på æ også xD *___*

    Dukan og pepperkakehusan va også skikkelig fine ^^
    Sir altså ikke neitakk til flere hekla ting fra dæ, gjerne sånn julepynt ;) ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^ Ble mest fornøyd med den blå plata da, overgangene mellom fargene ble finere.
      Ok, det er notert :D

      Slett
  2. Ååh, trodde det bare va ei hjerteplate som va malt på hver sine side xD men det hadde jo ikke vært helt logisk med mindre man tenkte å bytte på hvilken side som skulle henge frem xD
    Uansett likte æ begge to. Enig i at overgangen va finest på den blå, men likte også den rød ^^

    SvarSlett