24. aug. 2017

Paris, Frankrike: Dag 5-6

Dag 5 - Onsdag 19. Juli.

Det ble faktisk veldig lite bilder denne dagen. Pleier som regel å huske hva som ble gjort fra dagen når jeg ser bilder, men denne gangen måtte jeg tenke meg om både 1 og 3 ganger, i tillegg til at jeg måtte se på filmklipp for å minnes. Men her er det altså...

Vi tok undergrunnsbanen til en plass som het Rue des Boulets - noe som vi syntes var et veldig festlig navn, og lo hver gang det ble sagt på undergrunnsbanen. Uttalelsen var tydeligvis så morsom for oss at det ble en vits, som vi til stadighet sa til hverandre i ettertid. 

Uansett - der var det en veldig koselig restaurant og bar, som vi spiste på et par ganger under oppholdet. 



Samtidig hadde de billige drinker. Halvlitere med øl og Tequila sunrise til mellom 65-70 kr per. Ble en del sånne under oppholdet. 


Etter vi hadde sittet her en stund, så bestemte vi oss for å dra på et shoppingsenter å se litt/handle litt. Jeg ville innom Primark mens vi var der, så da ble det slik denne dagen. Shoppingsenteret var i alle fall gigantisk, og ganske spesielt. De hadde en liten barnekarusell + sånne oppblåsbare barnebåter i et lite basseng midt i senteret. 

Etter noen timer på senteret så skulle vi finne en plass å spise middag og endte opp på en plass som het Nation - som var bare et par undergrunnsstopp var hotellet vårt. Vi ble sittende der en stund før vi returnerte "hjem". 



Dag 6 - Torsdag 20. Juli

Husker ikke hvordan denne dagen startet, men regner med det var en god frokost. 
Etterpå tok vi undergrunnsbanen igjen til en ny plass for å se Notre Dame. 


Fikk en veldig god følelse med en gang jeg kom opp herfra, for plassen så utrolig koselig ut. Ble derfor stående der en stund å ta litt bilder. 


Så gikk vi litt videre for å finne selve katedralen, noe som forøvrig ikke var vanskelig.
Måtte nesten dra å se denne mens jeg var der, siden jeg husker Disneyfilmen Ringeren av Notre Dame fra jeg var liten - som jeg så en del på. Veldig morsomt å se den i virkeligheten!



Vi tenkte å gå inn i katedralen, men ville vente til litt senere, i og med at det var så mye kø midt på dagen. Derfor ble vi gående en runde i parken rundt katedralen og deretter litt i gatene i nærområdet. 

På turen gikk vi forbi disse turtelduene *barabam*! Haha




Baksiden av katedralen:



Og innsiden av katedralen - den var gigantisk:



Hadde egentlig lyst til å gå opp i tårnet også, men var ikke billetter ledig når vi først fant ut at det var mulig. Så det får bli en annen gang. 






Etter vi følte oss ferdig her, så gikk vi for å finne en restaurant å spise på i området, men det viste seg at de fleste restaurantene vi fant var fullbooket. Derfor endte vi faktisk opp på en kinarestaurant litt bortenfor, før vi reiste tilbake til området der hotellet lå og tok noen drinker før vi tok kveld. 

2 kommentarer:

  1. Kjempefine bilda :D Så skikkelig fint ut med katedralen og sånt *__*
    Likte igrunn alle bildan, og første bildet av duen va veldig søtt :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^
      Ja, katedralen var fiin ^^
      Likte og første bildet av duene veldig godt :D

      Slett