4. jan. 2024

Bildedryss og film: Julen 2023-24

Jeg har nå vært hjemmeværende med førstegangs korona- syke i flere dager. Typisk nok kunne jeg ikke fullføre 2023 uten å pådra meg korona-sjuken når jeg faktisk ikke har vært syk siden 2019 før koronaen traff Norge. Siden flere i familien hadde vært syke, og en av dem plutselig var korona-positiv, samtidig som jeg begynte å kjenne ubehag i halsen bestemte jeg meg for å ta en test den 30. Desember. Altså dagen før nyttårs-feiring testet jeg også positivt... Det var ikke til hindring for å samles likevel, og vi hadde allerede besøk av min søster og tantebarn, så de var jo likevel utsatt for smitte. 

Men nok om det foreløpig. Her er et bildedryss fra julen. Er bilder både fra adventstid, julaften, romjulen og nyttår. Har også satt sammen en liten film med forskjellige klipp tatt i November og Desember.


Kjøpte meg en ny julekule som jeg bare måtte ha siden den var rosa, og i form av en Milkshake, som jeg syns passet med en av mine favorittkuler som er en rosa smultring. Senere kjøpte jeg meg og en julekule- iskrem som jeg syns passet inn i godteri- temaet mitt på treet så vel som fargene. Den synes på bilder senere i innlegget.







I løpet av Desember prøvde jeg meg og på denne Snowglobe- cocktailen som sett på Instagram.







Jeg og Connie prøvde oss også på disse kongle- godisene som er sett overalt på Instagram.









Jeg tulle- poserer likt som Sondre mens han spilte litt piano, når vi var på middagsbesøk hos naboen andre juledag.








Connie fikk over seg å prøve og lage en rakett utav papir, og det viste seg å bli et tidkrevende prosjekt, som også endte med å måtte lage tilhørende 2024- tall.





Et søsken- bilde (bortsett fra èn bror) som ikke gikk helt som planlagt, her med Afaia på skulderen min. Har satt to fotografer her siden Connie hadde stilt klart kameraet, mens Ida fanget øyeblikket.
Det neste bildet var et bedre resultat som Ida tok med sin telefon, her holder jeg Lucifer, mens Sondre holder Afaia.



Et bilde satt sammen av to bilder, siden jeg bare fikk fanget tallet 202 på det ene, og tallet 4 på det siste. Her er det Nathaniel som skriver tallene med stjerneskudd.




I slutten av filmen har jeg forøvrig og satt inn noen klipp av en julegave jeg fikk, som jeg synes er så fin i bevegelse. Tenkte det var likegreit å sette den inn i denne videoen, men julegave- innlegg kommer også veldig snart! 

2 kommentarer:

  1. Mange koselige og fine bilda :D Ser jo ut som dåkker har hatt en fin juletid ^^
    Kjempesynd du fikk korona like før nyttårsaften da, men :/

    Din snowglobe cocktail va også fin ^^
    Har faktisk ikke sett noen sånne kongle-godis på instagram xD men de va fine ^^
    Likte best bilde nr 11, 12, 15, 17, 21 (favoritt, du så veldig søt og glad ut der ^^) 23, 30, både 32 og 33 va gøye og fine ^^

    Videoen va også fin og koselig ^^
    Likte veldig godt den muslingen du fikk i julegave ^^ Kem fikk du den av og kor e den fra? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^

      Åja, trodde alle hadde sett de kongle- godisene jeg xD Jeg har sett dem flere ganger, før Connie kom å sa hun ville prøve å lage sånne xD

      Musling lampa er fra Teknikmagasinet ^^ Jeg så den plutselig da vi var på Hamar på julehandel, men Patrik hadde tydeligvis tipset videre om den til Elisabet. Så det er vel hun som kjøpte den (hysj hysj), men var angitt som fra broren til Patrik :D

      Slett