19. feb. 2018

Heklerier

Som jeg nevnte for noen uker tilbake, så har jeg jo blitt glad i å hekle, og det har jeg fortsatt med siden. Har litt hekledilla, kan man trygt si. Kjenner at det klør i fingra om det går litt tid mellom hver gang jeg hekler. Spesielt når jeg ikke hadde tid til det pga flytting. 

Pluss at det er en veldig fin ventehobby - Noe man enkelt kan ta fram og gjøre mens man venter på at middagen skal bli ferdig i ovnen, eller sitter på toget eller hva man enn gjør. Kan ta det opp og legge det fra seg like enkelt uten mye om og men, så det er veldig kjekt. 

Her er i alle fall noen ting jeg har heklet den siste tiden :) 




Enda en "enhjørning", bare at den ikke har horn, men vinger. Dette er en Pegasus- versjon. Prøvde å gjøre noe annet med øynene på denne, men det ble på en måte litt merkelig, men samtidig morsomt at de ikke har like uttrykk. 







Etui til heklenåler og annet hekleutstyr. Manglet noe å oppbevare slikt i så det var kjekt. Veldig fornøyd med denne. Oppskrift er hentet fra en dansk blogg. 




Også et nytt, mer vellykket forsøk på pulsvarmere.





Et nett, som man egentlig kan ha hva som helst i, men foreløpig blir den brukt til oppbevaring av plastposer. Noe å oppbevare det i manglet vi, så det var likegreit. 

8 kommentarer:

  1. Synes alle tingan va fine, flink :D
    Den første enhjørningen va på en måte finest, men denne va også bra, likte vingan ^^ Æ kunne fått en sånn (a) haha

    Skulle egentlig hatt noe sånt nett sjøl til plastposa, har bare posa i en skuff på kjøkkenet no, men egentlig hadde det vært greit å ha den skuffa til andre ting xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^

      Ja, syns og den første enhjørningen ble finest :P Kan sikkert lage en sånn til deg hvis du vil ^^

      Kunne omså og laget et sånt nett til deg muligens, men går en del garn til det så må i så fall ha mer garn :P Men får se litt senere i så fall :P

      Slett
  2. Wow, så flink du er! Virker så vanskelig å hekle. Likte veldig godt enhjørningen, men nyttig de to andre tingene ^^

    Har selv begynt å sy i det siste og blir bare mer og mer glad i det ;-P

    SvarSlett
  3. Wow, så flink du er! skikkelig imponerende, selv om jeg ikke har noe peiling på hekling, hehe :-D
    Likte veldig godt enhjørningen og nyttig og fine de to andre tingene også ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre. Tusen takk for det :D
      Har inntrykk av at du liker håndarbeid da (?), i så fall så er det forsåvidt noe jeg kan anbefale. Veldig underholdene, men kan også være krevende til tider :P Men den største utfordringen er å faktisk forstå teknikken, det tok meg tid xD

      Slett
  4. Bare hyggelig :-D

    Ja, eller, jeg begynte nylig å sy så smått. Har sydd et par strikk og trives med det, hehe. Er ikke noe vanskelig, men er kjekt bare å lage noe hjemmelaget med hendene :-P vil prøve litt vanskeligere ting etterhvert, men først må jeg øve litt mer på ulike måter å sy på og få ting finest mulig ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har sett du har lagt ut noen snaps av og til med de strikkene. Ser veldig fine ut ^^
      Å sy har jeg gjort en del av, men syns det er veldig vanskelig å ting rett og fint.. :/ Har ikke helt lært meg riktig teknikk med sying.

      Slett