2. des. 2017

Adventstiden

God kveld/natt, alt ettersom hva det enda er for deg denne fredagsnatten.


Vi har nå passert 1. Desember og adventstiden er over oss. Jeg for min del har faktisk følt på adventstiden hele November allerede, lever 1 måned tidligere enn normalt i år av en eller annen grunn. Har brukt omtrent hele November på å handle inn julegaver, andventsgaver, pakke inn, lage juledekorasjoner og hørt på julemusikk. 


Det morsomme er at jeg forrige uke leste en artikkel med utsagnet om at de som pynter til jul og hører på julemusikk allerede i November er psykisk syke. Det i seg selv er for meg ingen overraskelse, siden jeg har en form for sosial angst, men om jeg tror på akkurat dette utsagnet er en annen sak. Dog jeg kjente meg litt igjen i det om at de som gjør akkurat dette bruker advents- og juletiden som en form for trøst/lykkepille, når man er deprimert og jeg har mine perioder/dager der jeg er veldig deprimert. 


I år bestemte jeg meg for å lage adventskalender til Patrik, og det er faktisk første gang jeg har gjort for noen og forsåvidt ganske fornøyd med innsatsen min.





Snøflakene på pakkene har jeg forsåvidt ordnet selv, men brukt et bilde fra google som mal. Skrevet ut og skjært ut for hånd som tok meg 3 timer. Så har jeg lagd mini- kremmerhus, oppi disse er det små pillekapsler med smileys på, med lapper inni med fine ord som jeg har skrevet til Patrik.

Selv har jeg fått en fin adventskalender med bareMinerals- produkter hos han. 



Denne snøkrystallen har jeg også laget selv. Har lagd 4 av dem og hengt i vinduene i stua og på kjøkkenet, sammen med noen flere små. 

Så, jeg er ferdig med omtrent alle juleforberedelser og alle julegaver. Kommer til å legge ut et innlegg til med litt bilder av julegaver jeg har pakket inn. Vært litt mer kreativ med dem i år enn tidligere.

2 kommentarer:

  1. Skikkelig koselig å lage adventskalender til andre, og forsåvidt også få sjøl ^^ Og generelt koselig å ordne gava, pakke dem inn og pynte og sånt :D Elske å holde på med det :D

    Synes du har vært veldig flink med kalenderen, og de gavan æ har sett innpakka :D Og snøkrystallpynten i vinduan va også fine :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig :D Elsker og å holde på med sånt :D

      Takk ^^

      Slett