3. des. 2017

Kreativ med årets julegaver

Mens enkelte andre syns det er et mas og ork å ordne julegaver og pakke dem inn, er jeg en av de som syns det bare er kos. Kan sitte i timesvis å pakke inn julegaver og bare kose meg med det, men sitter stortsett alltid på gulvet med slikt da det er større frihet enn å sitte ved et lite bord. Så med unntak av litt vondt i ryggen, så er det ikke mye ork med det for min del.

Har prøvd å være litt kreativ med gave-innpakning tidligere, men som regel har det bare vært helt enkelt. Prøvde å hente litt inspirasjon på YouTube i år, men så bare en eller to videoer som var ganske enkle, og deretter har jeg bare lekt meg fram selv.
En del av gavene er fortsett enkle da, skal det sies, mens andre har jeg brukt 1,5 til 2 timer alene på.

Her er altså et bildedryss av gave-innpakninger jeg har gjort i år.




Denne grønne skjorte- gaven er den første jeg pakket inn i år, og her har jeg fulgt en ganske enkel YouTube- tutorial. Den svarte med rød sløyfe er laget med samme teknikk. 


Så er det denne bukse- pakken som jeg har laget uten noen veiledning. Legg også merke til detaljen i lommen, som jeg syns passet bra da mottaker av denne er en røyker - dette er forøvrig en kreativ vri på til/fra- lapp. 

Alt videre er også laget uten noen veiledning.






















Denne siste gaven som skal forestille en seng, hadde jeg egentlig en helt annen plan med. Brukte to forskjellige gavepapir og pakket inn som normalt, og da jeg snudde den visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg så at "skjøten" ikke var i midten foran. Fikk denne idèen istedetfor, selvom det på en måte er litt feil at "His side" er størst, da det pleier å være motsatt. Men i dette tilfellet passer det faktisk fint likevel kom jeg på (uten at jeg skal gå mer inn på det). 



Denne siste er dog en bursdagsgave, ikke en julegave. 

Har jo egentlig satt meg selv inn i et litt skummelt mønster med slike innpakninger, vil jeg påstå. I og med at jeg er perfeksjonist (alt blir ikke alltid perfekt, men blir det ikke tilnærmet perfekt er jeg langt i fra fornøyd). Herfra kan jeg bare overgå meg selv og det er nok det jeg trolig har lyst til å gjøre, men en gang tar fantasien slutt. Ideer blir brukt opp. Vet ikke hvordan jeg skal kunne fortsette med dette år etter år, og samtidig komme på nye ideer.

2 kommentarer:

  1. Synes alle gavan ser fine og stilige ut :D Gøy med noe mer spesielt enn bare vanlig innpakning. Har bare gjort vanlig innpakning sjøl, tror æ gjør mer utav det neste år når æ sikkert har mer plass å gjøre sånt på :) Likte detaljan med slips, lommeur, røykpakken og sånt ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^
      Ja, veldig gøy å holde på med også :D Men kjedelig når man begynner å gå tom for ideer :P

      Slett