16. okt. 2017

Do it yourself; Øredobb, kjøleskapsmagnet og gravering

Bare et lite do it yourself- innlegg, siden jeg gjorde et par ting i går og i dag som jeg har ment å gjøre en liten stund.

Jeg kjøpte et par øredobber for omtrent nøyaktig et år siden, som fort ble favoritt- øredobber. Jeg klarte å miste den ene i vår en gang, så jeg dro til butikken for å se om de hadde dem enda. Dessverre hadde de ikke dem, men halskjedet. Endte opp med å kjøpe to slik at jeg kunne ordne den ene til en øredobb, og ha matchende halskjede.



Tok først halskjedet, som etterlot to hull på hver side. Jeg limte på et par stener over disse hullene, siden øredobben har det på omtrent samme plass. 


Deretter limte jeg på en øredobb- bakdel som jeg kjøpte på Søstrene Grene. De øredobb- bakdelen hadde for stor flate, slik at den ville synes fra framsiden av øredobben, så jeg bare klipte av med avbitertang rundt på yttersiden for å gjøre den mer passelig. 


Det andre jeg ordnet var denne saken jeg fikk i pakken fra Lootcrate, som er en pin - som jeg ønsket var noe annet jeg kom til å bruke (smykke f.eks). Jeg endte rett og slett opp med å gjøre den om til en kjøleskapsmagnet. Ikke noe hokus pokus akkurat. 



Det første jeg gjorde var å klippe av disse med avbitertang.



Også limte jeg på en magnet, som også er kjøpt på Søstrene Grene. Vips så var det gjort. 

Det jeg gjorde i går var å gravere et armbånd som Patrik nylig har fått i posten. Han spurte om jeg kunne gravere inn navnet mitt på den. 


Og da jeg likevel var i gang graverte jeg inn en P på et anheng jeg kjøpte i Chania for sånn 10 kr. Så nå går jeg rundt med et halskjede med hjerteanheng med hjemmegravert P for min Patrik. 


2 kommentarer:

  1. Gøy å holde på med sånt ^^ Lurt å ordne om smykket til en øredobb :)
    Fint å ha smykke med ingravering, fikk lyst å ordne med E på ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er gøy :D

      Er ganske gøy å gravere egentlig, må bare ha ting å gravere xD Men graveringspennen jeg har kunne godt vært tynnere, så det hadde lettere å gravere små ting som dette.

      Slett