18. feb. 2017

Homemade potpurri from rosepetals

God lørdagskveld! : )

Jeg hadde jo stående 17 roser etter forrige lørdag da vi feiret valentin, og de fleste av dem hadde da allerede begynt å visne. Syns det var synd å bare måtte kaste de, så jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk på potpurri.

Det har jeg aldri gjort før, og vet egentlig ingenting om hvordan det gjøres. Leste meg litt rundt på nett, men skjønte ikke helt de oppskriftene jeg fant, så jeg bare prøvde meg fram.

Beholdt 3 roser som enda så fine ut, og de lever faktisk enda! Jeg er imponert over at de ikke er døde, da jeg aldri klarer å ta vare på sånt i mer enn 2-3 dager!


Jeg ribba 14 roser og la dem utover i pappbrett (typ colabrett etc) til tørking, og dryssa over litt av det jeg fant i krydderskapet: kanel og vaniljesukker - av alle ting. Ante ikke hva som ville bli av det, men måtte jo bare prøve. Lot det ligge å tørke i ca 3 dager før jeg la det oppi ei glasskrukke.



Lot det ligge der noen netter og, selvom det sikkert ikke var nødvendig. Nå har jeg hatt litt av det ut på et fat :) Blomsten er fra potpurri kjøpt på IKEA, som jeg beholdt til pynt.



Syns resultatet ble ganske bra, og lukter ikke så verst heller!

1 kommentar:

  1. Det så ut som det ble et bra resultat da ^^
    Kan jo ikke si noe på duften da xD Men så ut som det man får kjøpt rundt iallefall :)

    SvarSlett