1. juni 2017

Platanias, Kreta: Dag 1-3

God kveld!

Tenkte endelig jeg skulle legge ut litt bilder fra Kreta- turen vår. Har jo sjokkerende nok tatt MASSE bilder.. Haha. Så tenker å legge ut litt og litt i forskjellige innlegg. Her er fra dag 1-3 (egentlig 1-2 da vi kom frem natt til lørdag).

Tok flyet fredag kveld, og landet rundt midnatt i Chania, så satt vi vel i omkring en time i buss til hotellet. Sjekket inn og satt bagasjen på rommet, før vi gikk ut en liten tur.
Vi var sultne, så bestemte oss for å se om vi fant en plass som var åpen. Fant en liten plass med en veldig hyggelig kar som serverte oss litt mat og en dessert, som Patrik ble veldig glad i.

Dagen etterpå sto vi opp rundt halv ti og spiste frokost. Vi var absolutt ikke klare til å starte dagen enda, vi var helt utmattet begge to så vi gikk tilbake på rommet og sov noen timer ekstra. Det var akkurat det vi trengte, for vi følte oss uthvilt da vi våknet. Da gikk vi først en tur ned på stranden.

Etterpå gikk vi en tur og fikk sett oss litt rundt, handlet bittelitt og spiste middag på en restaurant som het Kassandra og etterpå havnet vi på en pub som het Kahlua og tok oss noen drinker.

Ikke et veldig flatterende bilde (tatt med mobil), men er det eneste jeg har fra denne opplevelsen: Fiskespa. Det kilte, ble lettere etterhvert, men likevel en veldig merkelig følelse.

Så var dette frokostbordet dagen etterpå. Dette er forsåvidt utsikten vi hadde ved frokosten hver dag, og det var jo bare fantastisk å stå opp til.

Senere på dagen endte vi opp på en annen pub - som ble standarden plassen å gå til alle de neste dagene. Vi trivdes der, var god stemning og fikk god kontakt med de ansatte. Kommer litt bilder senere av oss sammen med noen av bartenderne der.

Denne ble forsåvidt en favoritt hos meg, så hver gang vi kom dit senere trengte vi egentlig ikke bestille for bartenderne visste hva vi skulle ha. Så hvis du noen gang skulle havne på Jørgen Bar på Platanias Square, så vil jeg anbefale Jørgen Special!

Prøvde en Mango daquiri også, men det ble kun med den ene.

Han som eide denne puben eide visst også en restaurant med navnet Astrea oppe i høyden som han inviterte oss til, så han bestilte gratis taxi til oss - så da ble det en god middag med utsikt den kvelden.

Vi spiste middag med forett, dessert og drikke. Når det ble mørkt og litt kjølig bevegde vi oss inn i lokalet og kjøpte noen drinker før vi skulle begynne å ta kvelden. Tydeligvis var det noen som mente at kvelden enda var ung, siden de begynte å fore oss med all slags mulige desserter (gratis) så vi egentlig kunne begynne å rulle ned fra høyden. Kom i samtale med en av de ansatte som ville vi skulle bli med ned på puben igjen etterpå, og slik ble det med det. Slapp heldigvis å rulle ned, forøvrig uten hjul hvertfall - siden vi satt på med han i bil ned igjen.

Hadde visst en del å fortelle - og mer vil det bli med kommende innlegg for resten av oppholdet.
Det var i alle fall en FANTASTISK tur, som jeg aldri vil glemme, og jeg kan egentlig ikke vente med å dra tilbake igjen. Så bra som jeg hadde denne uken har jeg ikke hatt på lenge. Elsker deg, min fine Patrik!