29. mai 2024

Panna Cotta - og en fotogen bille

Her om dagen, altså forrige lørdag bestemte jeg meg for å lage Panna Cotta. 

Var mest bare for at jeg hadde lyst å lage en form for dessert, samtidig en jeg ikke hadde prøvd før. Det var jo ganske enkelt å lage, men måtte jo lages gode timer i forveien pga tiden den trenger å sette seg i kjøleskap.

Her er et bilde før toppingen ble lagt på.


Toppingen er hjemmelaget bringebærsaus, jeg valgte å lage en variant uten tilsatt sukker. Pyntet også med et par bringebær og tørkede blomster.



Den ble i alle fall veldig god, så det kan godt tenkes den blir laget om igjen siden.

På lørdag var det jo også veldig fint vær ute, så benyttet en hel del av tiden utendørs denne dagen og fikk øye på en bille med fine glinsende farger, så hentet fort kameraet for å få tatt noen bilder av den før den forsvant. 


Går forresten tregt med disse bildene fra 17. Mai som jeg nevnte, men de kommer med god tid og en håndfull av stunder, for å si det pent! 

6 kommentarer:

  1. Pannacottaene så fine og gode ut ^^ Har heller aldri lagd det før, men sikkert ikke så komplisert. Kan egentlig ikke huske å ha spist det i det hele tatt når æ tenke mæ om xD Har liksom aldri valgt å kjøpe det ute på restaurant heller.

    Fin bille også, selv om æ e redd alle kryp xD men de blir ofte stilige på bilda ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^

      Nei, har ikke pleid å bestille på restaurant jeg heller, selvom det ofte er et alternativ på dessertmenyene. Men det er jo egentlig sjelden at jeg orker dessert på restaurant i en og samme setting hvis man først har vært der å spist middag da xD

      Ja, liker heller ikke kryp, men syns det er gøy å ta bilde av de så lenge de sitter rolig og ikke gjør meg noe xD haha.

      Slett
  2. Sant, e akkurat det xD blir også mett av selve maten og orke sjelden dressert xD
    Også blir det fort dyrt også med både middag og dessert x)

    Jaa nettopp xD huske så godt når vi filma på Vannøya og æ ikke turde å holde marihøna xD komisk klipp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant, er dyrt nok å spise middag ute så xD

      Haha, jaaa.. "Æ kan holde den" *rekker frem hånda* "Nei, æ tørr ikke" xD Marihøne og sommerfugl er vel de få insektene jeg kan tolerere å ha på meg, det er jo noe rart med det ettersom de egentlig ikke er noe bedre enn alt annet, men de bare ser penere og snillere ut xD haha.

      Slett
  3. Jaa xD

    Hahaha, va skikkelig fram og tilbake da med om æ kunne holde den xD
    Men ja, synes jo og sommerfuglen og marihøne skille sæ ut der, men samtidig så tenke æ at de har like ekle bein under de fine kroppan 🤣 tanken på de kravlene beinan blir for ekkel selv med de xD haha. Men trooor æ skulle greid å holde de no xD eller ikke.. eller jo.. Vi får sjå når anledningen byr sæ xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, husker det xD
      Ja, det er sant, er ofte beina på krypene som er problemet xD
      Haha xD

      Slett