15. mars 2019

London, England: Dag 1

Avreise- dagen til London var 27. Februar. Gikk ikke opp for meg før to dager etter booking at dette var dagen før bursdagen min, så to år på rad har jeg feiret bursdag i utlandet. I fjor var jeg i Alicante.

Ble egentlig en ganske lang reise- dag, så ble en tidlig morgen, men kom likevel relativt sent fram til England. Da startet vi med en iskaffe på flyplassen mens vi prøvde å finne ut hvordan vi skulle komme oss til hotellet. Endte med at vi ble henvist til et tog, men vi klarte likevel å gå på feil tog... Det gikk i riktig retning, men var feil linje i forhold til hva billettene vi hadde kjøpt var gyldig på, så vi måtte betale ekstra på toget. Men konduktøren var i alle fall hyggelig og sa vi hadde jo greid oss fint likevel.

Fant fram til hotellet som het Assembly Hotel. Satt fra oss bagasje og stelte oss litt før vi skulle ut igjen. Hotellet var forsåvidt helt greit, ingenting å klage på, og var en fin restaurant/bar på taket i 10. etasje med glassvinduer rundt, med fin utsikt over byen. Her er noen bilder av hotellrommet vårt i 8. etasje.

Ble jo ikke gjort så mye spennende denne dagen, utenom at vi hadde planlagt å dra innom noen butikker, som hovedsakelig var Harry Potter- butikken og Disney Store.

Etterpå fant vi oss fram til Angus Steakhouse for å spise middag, og resten av kvelden ble bare litt vandring rundt i gatene mot hotellet for å ta en relativt tidlig kveld fordi vi var slitne etter reisen. På veien til hotellet kom vi over Chinatown.

1. Kordan kom dåkker sent fram om flyet gikk tidlig? Flyet bruke jo bare et par tima dit xD
    Men hotelrommet så fint ut, og maten så god ut ^^

1. Nei, altså flyet gikk sånn halv to- ish, så vi landa rundt halv fire også tok det litt tid på flyplassen i London før vi dro, pluss at reisen til hotellet tok over 1 time 😝 Så kjørte vi jo fra Toten til Gardermoen som tar noen timer så måtte dra kl 10 derfra.

2. Åjaa sånn ja, skjønne :)