12. okt. 2013

Halloween- look 1: Bloody nails

God dag!
Det er Oktober, snart halloween. Er vel ikke så lenge til snøen kommer i Tromsø, heller antar jeg...
Jeg hadde egentlig tenkt å lage minst en halloween- look hver uke denne måneden, men likt som i fjor, så kan det se ut som det går skeis.

Hittil har jeg egentlig ikke gjort noen særlig innsats på den fronten, men har til nå laget tre looker, som KAN fungere på halloween - selvom jeg ikke laget de til den hensikten. Legger ut de senere, så nå begynner jeg med et veldig enkelt negldesign, som sikkert mange har sett liknende før.

Hvordan gjøres det? 


Du trenger: Hvit og rød neglelakk (eller av eget ønske). En topcoat (jeg har brukt matt), tynn pensel og muligens litt papir.



1. Start med å legge hvit lakk på alle neglene, la tørke.
2. Legg på et andre lag med hvit lakk, og la tørke.
3. Drypp litt rød lakk på et stykke papir, og dypp den tynne penselen oppi. Du kan begynne med å bare tegne outline til blodet før du fyller det, eller du kan bare starte med å male rødt øverst å jobbe deg nedover slik at det til slutt ser ut som rennende blod. La tørke.
Når det gjelder ringfingeren, så har jeg prøvd å lage noe slags "blodsprut". Det finnes flere måter å gjøre det på, men siden jeg ikke hadde noen passende pensel til den andre metoden, så tok jeg bare å dytta noen dotter og svake streker rundt omkring på neglen med den tynne penselen. 
4. Avslutt med en topcoat og la tørke. 



Spør om det er noen spørsmål.
Kommer som sagt til å legge ut noen flere looker etterhvert!

Hva syns du?

- Jaqalynn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar