17. sep. 2013

Foto- utstillingen/konkurransen

God kveld!

For tiden er jeg uten laptop.. Macbooken ble sendt på service på lørdag, grunnet den plutselig nektet å ta i mot strøm, den lader ikke. Jeg vet at det ikke er laderen som er problemet.
Jeg fikk først melding i dag om at den var levert på verkstedet i Oslo.

Vet ikke når jeg vil få den tilbake, men han jeg snakket med på eplehuset sa det vanligvis tar 2 uker, men kan jo alltids ta lengre tid. Blir altså lite blogging fremover.

Uansett, tenkte jeg kunne fortelle litt om den foto- utstillinga jeg fikk to av bildene mine med på.

Det var i forbindelse med friluftsliv- festivalen. De hadde en foto-konkurranse med temaet friluftsliv, så klart. Man kunne sende inn tre bilder, og jeg fikk med to av tre.

Her er de tre bildene jeg sendte inn:


Ja, bildene er lagt ut i helt crappy kvalitet. Lagret dem fra face og deviantart nå, i og med at det er det enkleste alternativet jeg har akkurat nå. 

Uansett, jeg kom videre med de to øverste.


Fikk også bildene publisert i friluftsmagasinet. 

Det var åpent for stemming på bildene i to dager under festivalen, hvor publikum kunne stemme. I tillegg til det så var det en jury som skulle trekke to vinnere, en i åpen klasse og en i junior- klasse. Husker ikke helt nøyaktig hvem som vant i hvilke klasser, men to av vinnerne var et av rådyrbildene (høyre side, oppe til venstre og nede til høyre), og bildet av humlen (venstre side, nederst). Mener å huske at publikumsvinneren ble bildet øverst på venstre side. 

Under trekningen, så ble vi filmet (ble vist lokalt på festivalen tydeligvis), og alle fotografene ble spurt et par spørsmål hver før vinnerne ble trukket. Vi ble jo stilt opp på rekke og rad vedsiden bildene våre. 

Vil igrunn si at denne konkurransen var veldig bra i forhold til andre jeg har vært med på. Jeg syns så og si alle bildene var veldig gode, og på omtrent samme nivå. I andre konkurranser så er 20% prosent av bildene i høy standard, mens resten er kjempedårlig. Så dette var positivt, at det faktisk finnes håp i fotograf- verdenen. 

Uansett, vinnerne og deltakerene fikk stortsett det samme i premie. Både for å ha vunnet og for å ha deltatt. Vinnerne fikk vel et diplom, mens alle også fikk en turkopp, så det var jo ikke mye man gikk glipp av der utenom heder og ære. Fikk også med oss bildene våre hjem. 

Jeg er i alle fall fornøyd med å ha fått noen av bildene mine med på en utstilling! 

Hva syns du?

- Jaqalynn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar