18. feb. 2010

Kommentarer fra UKM-juryen

Hei!
Her er kommentarer fra juryen fra innslagene våre (jeg og Viveka) på UKM.
Jeg er ganske fornøyd egentlig. Bare noen ting dommerne hadde oppfatta feil osv, men mange ting som sto er jeg faktisk enig i.

Dette er fra innslaget vi kom videre med. Musikkvideoen "A little Piece of Heaven".



”A little piece of heaven”

- mange flotte virkemidler
- bra redigering
- Blodig kjærlighet passer I tiden (Vampyrserier)
- Litt lang
- Hvorfor illustrere en sang i stedet for å bruke egen kreativitet til egne historier?

- kjempebra, bruk av egen skole
- Fin gjennomførelse
- Kjempefint, sterkt budskap
- Har ei klar Nord-Norsk setting – produsert i filmmakernes eget miljø
- Fin variasjon
- To jenter
- Realistisk dobbelt budskap
- Homoekteskap – Kirkeparken i Tromsø
- Sterkt kristent budskap

- Scream!!!!
- God kvalitet i filmingen
- Fine omgivelser og god lyd
- Fine detaljer – både rekvisita, belysning og omgivelser
- Gode effekter – presten snakker tekst i låt .. og de to andre
- Mord / Mishandling
- Passer godt til musikken
- Morbid – fengende
- Vanskelig å fatte tema i innledninga
- Innhold?
- Brutalt
- ”Die somtime”, new start,

Jeg er enig i at den er lang (8 min. 3 min for lang tid å egentlig i det hele tatt være et akseptabelt innslag på ukm, kom videre til tross for det). Skjønte ikke "bruk av egen skole". De hadde feil oppfatning av paret; det er nemlig gutt og jente vi skal forestille, ikke jente og jente.


Film nr 2: Skjult ID:



- Fin kortfilm om hvordan redsel for det ukjente kan påvirke oss
- Spennende start
- Klart og godt filmet
- Effekter – rennende øyne
- Matchende lyd /musikkarr
- Spennende kostymevalg
- Modig
- Meget god teknisk kvalitet
- Fin effekt – bruk av mobil
- Innhold: Fobi?
- Spesielt uttrykk
- Sterke berettninger
- Fin lyd

Har ikke så mye å si til disse kommentarene, alle var jo positive. Kan kort og godt si at jeg er fornøyd! :)


2 Kunstverk:
Jeg og Viveka som har tatt bilder av hverandre, jeg som har redigert alle bildene. Lagd bakgrunn og satt sammen collage med innspill fra Viveka :P

"Èpouses de L’eau” (Fransk for "vannbruder")



"Ace of Spades"



- Digital kolasj
- Jente i badekar – sminke + fargedetaljer
- + Ren og ryddig digital presentasjon
- I øynefallende bilde
- Fine detaljer med effekter i farge og situasjon
- Kunne godt ha gitt det et norsk navn
- Kan teknikkene
- Fin bruk av foto tematisk
- Tydelig hva som uttrykkes
- Originalt, ok fremstilling

Det ser i alle fall ut som juryen likte bildene og jeg er veldig fornøyd med kommentarene. Da vi snakket med dommerne sa de at de likte at vi hadde framstilt oss selv i bildene ^^


Og til slutt dansen min; Freestyle Discojazz. Musikk: Zoe - Come Home.



- Ok koreografi
- Ok utført
- Flott kostyme, glitter og glans, flanell
- Fin koreografi
- Mindre dans i (et ord jeg ikke greier å tyde???)
- Bruker opp moves’n før groov’n setter inn.
- Fin energi og kostyme
- Dansen funker bra
- Trenger litt mer trening (spesielt benarbeid)

For det første; De gjentok seg selv i OK koreografi og deretter FIN koreografi. Åssen vet jeg da om den bare var OK eller om den faktisk var FIN? Jeg bygde kanskje dansen opp på en litt feil måte når jeg ser den setninga om jeg bruker "moves'n" før "groov'n" setter inn, siden jeg faktisk kanskje brukte bakover-rullen min litt tidlig da, men jaja. Og det siste med at jeg trenger trening når det gjelder benarbeid er jeg enig i. Så det vet jeg at jeg trenger, fordi jeg er ikke så myk lenger som jeg engang var, og har ikke så god spenst lenger heller. Men det trener jeg på, og jeg tøyer også hver dag for en grunn, så det kommer seg! Ellers er jeg ganske fornøyd.

Kommer til å legge ut litt film fra UKM, og de filmene jeg deltok med også. Legger ikke ut "A little Piece Of Heaven", før etter fylkesmønstringa. Enn hvis vi kommer videre derfra til Trondheim, så skal jeg ikke legge den ut før det heller, men det er egentlig ganske tvilsomt.

Så vil jeg bare si at det kommer nok to innlegg til snart, ganske tett på hverandre.

Hva syns du om kommentarene?


Ha en fin dag videre!

3 kommentarer:

  1. æg måtte le når æg så homoekteskap xD

    SvarSlett
  2. Hehehe ja xD De tolka det litt feil xD

    SvarSlett
  3. Hahaha, jaa. xD Vi er homo vi ja, Lynn. ^^ Sure. xD

    Forresten, der det stod "Ok koreografi" og "fin koreografi"; de har nok ikke gjentatt seg selv. Det er sikkert to forskjellige dommere som har skrevet de tingene. Den ene synes den var ok, den andre synes den var fint. Get it? ^^

    Jeg liker alle kommentarene på det jeg var med på så jeg er fornøøøyd. :D ^^ Det blir gøy på fylkesmønstringa. : > Men jeg håper virkelig vi får vist A little piece of heaven, for den er absolutt MYE bedre enn den andre filmen synes nå jeg. o_O

    SvarSlett