2. okt. 2024

Fotodryss: Roadtrip - dag èn

Det ble en roadtrip tidligere i høst, som tok oss helt til Lofoten. Det ble på en måte en forsinket sommertur, ettersom det ikke er skjedd noe spennende i sommer. Jeg for min del har jo selvfølgelig fått tatt masse bilder, og her er foreløpig et bildedryss fra den første dagen, hvorpå det ble flere stopp ved fine fosser og andre fine foto- plasser.

Usikker på hva det heter på alle plassene jeg har tatt bilder fra, men skriver de jeg vet/husker. Her er det forøvrig en god samling av bilder i forskjellig kvalitet. For å si det på en annen måte, så syns jeg ikke at alle bildene her fortjener å bli kalt for "fotografi". Det gjelder nok samtlige innlegg med bilder fra denne turen. Men som oftest så er bildene jeg har merket med personlig favoritt noe jeg regner som innenfor kategorien "fotografi", mye (ikke alt) av det resterende regnes kun som dokumentasjonsbilder. 


"Mammuten", Fåvang.


"Dragen", Ringebu.


Ringebu stavkirke.


• Personlig favoritt


Romsdalen bridge, Bjorli.
• Personlig favoritt


Slettafossen, Verma.
• Personlig favoritt


Kyllingbrua, Verma. 



• Personlig favoritt


Trollveggen fjelltopper.


Her er tre bilder tatt fra den første fergen på turen, og jeg syns egentlig det var helt fantastisk da jeg kom ut av bilen og kunne kjenne sjølukten, da var det liksom ferie for meg.





Malme rasteplass.


Ved Atlanterhavsvegen.
Gjelder både bildet over og resterende nedover.


• Personlig favoritt


• Personlig favoritt



• Personlig favoritt



Det siste bildet var et ganske spontant bilde jeg tok etter mørket var lagt seg, og syns det ble litt kult med enden av brua som ble lyst opp av bil, og fikk til og med brua under stjernehimmel.



Helt til slutt et polaroidbilde av meg med "Mammuten" i Fåvang, her kan man se hvor stor den faktisk er. 


Her er forresten ruta fra første dagen, kjørte egentlig en hel omvei bare for å få sett Atlanterhavsveien, men det var absolutt verdt det. Helt majestetisk sted!


4 kommentarer:

  1. Masse fine bilda ^^ Virke som en fin tur å ta når man like å fotografere ^^
    Likte egentlig alle bildan her, men mine favoritta e nr 1, 3, 5, 10, 11, 17, 18, 19, 20 og 21 :)
    Synes forøvrig det e lov å kalle alle disse bildan for fotografi. Alt som e tatt med et kamera e jo fotografi xD Selv om noe kan være dårlige fotografi da, men æ synes egentlig ingen av bildan her e dårlige. Noen e jo bedre enn andre, men likevel lov å kalle de fotografi ^^ Du e litt vel kritisk noen ganga synes æ xD Men det e vel bare en perfeksjonisme i dæ som gjør det.. Æ e ikke så perfeksjonist xD

    Polaroidbildet va og stilig ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^

      Men ja, la oss kalle en spade for en spade liksom xD Jeg selv synes ikke alle her fortjener å kalles et fotografi, selvom det sant skal sies ER et fotografi.. Om andre vil kalle det det, så skal de få lov, men om jeg ikke hadde vært kritisk, og syns at alt jeg gjorde var "godt nok" så er det heller ikke rom for utvikling for min egen del.

      Men når det er sagt, så syns jeg likevel ikke alt kan kalles et fotografi. Blir litt som at bare fordi man har tilgang på et kamera og kan trykke på en utløser knapp mot et tilfeldig fjell, så kan man ikke kalle seg en fotograf/hobbyfotograf xD Syns liksom minste kriterie er å ha litt grunnleggende kunnskap, det å kunne bruke komposisjon og teknikker, tenke på lys, vinkler, linjer etc. Noen av bildene her er jo bare tatt "i farta", og noen av de syns jeg ikke er gode nok til å kalles et fotografi, rett og slett fordi det ikke er lagt nok "arbeid" i dem.

      Slett
  2. Joda, skjønne ka du mene, men æ føle jo at flere av bildan her kvalifisere til ordentlige fotografi da xD som nr 3 av stavkirka og noen flere som du ikke har markert som favoritt synes æ e bra ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, de fleste synes jeg er ok nok til å gå innenfor "fotografi" forsåvidt, men noen av de føler jeg er på "kanten" eller hva jeg skal si xD De jeg føler er på kanten er nr 2, 8, 10, 11, 12, 13, mens 14 er helt utenfor xD Resten syns jeg er innenfor, men alle er ikke av favoritter xD

      Slett