22. sep. 2020

Malte steiner og hjemmesnekret bord

Mamma bestemte oss for å forsøke og male på stein forrige uke, så vi brukte flere dager på dette og det ble jo et stort prosjekt til slutt. Det begynte egentlig med at mamma hadde sett noen som solgte malte steiner til en stiv pris da hun var på Røros i sommer. Jeg syns ikke at det designet hun var ute etter var så veldig spennende, så jeg hadde egentlig ingen plan om hva jeg ønsket å male selv. 

Men det utviklet seg etterhvert med ideer og her er de ferdige steinene.

Mamma har malt blant annet alle de med blomster på, mens jeg har stått for detalj- arbeid på de (dvs ekstra dekor og renmalte linjer blant annet). Det samme med den store steinen med hjerte med frosk, VELKOMMEN- steinen og den med sopp på. 



Den steinen til høyre har kjæresten til broren min tegnet på.



Denne med sopp har mamma malt, mens jeg malte på litt detaljer som f.eks måne, stjerner og la på litt highlights for å gi den litt liv. 




Og selvfølgelig fant jeg på å male noen havfrue- design. Den steinen til venstre har mamma malt hjertet på, mens jeg sto for resten. 




Disse to var mamma sine ideer, mens jeg har stått for malingen. 




Av disse steinene har jeg malt den med rose og de to med sommerfugler. Alle de andre steinene med blomster på er det designet mamma i hovedsak var ute etter, som hun hadde sett på Røros. 








Ellers har jeg også malt en mini- hylle, som jeg kjøpte for å ha mini- Mummi-krus inni. 





I tillegg til det har Patrik og Frode hjulpet meg og mamma med å lage et par slike bordplater, som nylig ble ferdig. Det bordplaten ligger på er jo egentlig en pidestall til plante, og foreløpig er jeg usikker på hva som skal bli permanent løsning. Jeg er i alle fall veldig fornøyd!









3 kommentarer:

  1. Så mange fine steina, flinke dåkker e🥰 likte såklart ekstra godt de med havfrue, kalendergave tips 😌😜

    Stilig med den hylla med mummikoppa, har også lyst til å kjøpe de minikoppan der så får man hvertfall en minivariant av Hemulen og Filifjonka 😜

    Fint det bordet også ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ^^
      Tenkte meg du kanskje ville like de med havfrue. ja xD

      Ja, var litt derfor jeg og kjøpte dem sånn at jeg i alle fall tak i den med Filifjonka, men var det ikke den brune med Sniff du ville ha ? Den er jo også der ^^

      Slett
  2. Øøh, ja brun sniff også såklart, glemte helt å nevne den xD den e fiiin 😄

    SvarSlett