2. okt. 2018

Platanias, Kreta: Dag 10 - Scuba diving again!

27. August


Startet selvfølgelig dagen med en god frokost/lunsj. Veldig god Club Sandwich! 


Dagen etter vi hadde vært å dykka kom Patrik med en kommentar til noe jeg sa, som jeg tolket i den retningen at han ville dykke igjen. Jeg trodde først det var en fleip, men det endte med at vi et par dager etter gikk å booket en ny dykking.




Det gikk stort sett i det samme som sist, men denne gangen fikk vi bare en rask gjennomgang på utstyret, bare for å være sikker på at vi husket alt, og så fikk være lenger under enn første gangen. Følte at vi fikk mer ut av det denne gangen. 

Som sist - et par bilder jeg har tatt med GoPro.



Og deretter bilder med kameraet som instruktøren hadde med.








Instruktøren prøvde å forstå hva jeg gjorde med hendene, men han forsto det visst ikke helt selvom jeg prøvde å vise han. Haha. 

Igjen en utrolig god opplevelse, noe som jeg tror gjenspeiles i bildet av meg under, som ble tatt like etterpå.


Etterpå dro vi tilbake til hotellet. En av tingene vi hadde planlagt var å pakke sammen det vi hadde på hotellet og flytte over til et annet hotell. Grunnen var at vi var lei av plassen, og rett og slett ikke fornøyd. Sengene var harde og ubehagelige, så vi sov dårlig, for ikke å snakke om at vi bestilte dobbeltseng, som vi ikke fikk. Vi syns ikke at vi fikk hva vi betalte for, og eieren var vanskelig å komme overens med så vi valgte å forlate plassen tre netter for tidlig. 

Vi hadde fått oss et rom på Astrea Suites, siden vi kjenner noen av de som driver plassen. Og bare å komme innenfor døren var nok til å se at dette var langt bedre. Var to etasjer + en ekstra hems med ekstra dobbeltseng. 


Utsikten fra veranda. 


Og utenfor døren


Vi trivdes i alle fall langt bedre her de tre nettene vi fikk oppholde oss her.

Men - funny story! Patrik gikk i dusjen like etter vi hadde kommet oss litt på plass, også kom han ut og satt seg med meg iført t- skjorte og bokser og begynte å prate. 
Plutselig gikk døren i smekk. Tok meg et halvt sekund før jeg spurte Patrik "Låste døra seg nå?".. Japp, den var låst. Nøkkelen hang inne og Patrik var ikke engang ordentlig påkledd.. 
Dette var ca 15 minutter etter vi hadde blitt sluppet inn. Vi måtte kontakte fyren som slapp oss inn for å få ham til å slippe oss inn på nytt. Heldigvis lo han bare av hendelsen. 

Litt senere gikk vi opp til Astrea Restaurant - som navnet tilsier hører til samme folkene som driver hotellet. 



Kjempefin utsikt, men dessverre ikke det beste bildet jeg fikk denne gangen. Var på denne restauranten i fjor også. 




1 kommentar:

  1. Igjen kult å se bilda fra under vann, likte spesielt det 2 du tok av alle fiskan ^^
    Så koselig ut ellers også :D

    Synd det bare ble noen få netter på bedre bosted da, men så iallefall veldig fint ut der ^^

    SvarSlett