8. mars 2018

Alicante, Spania: Dag 4-5


Bassengområdet ved hotellet vårt. Det var stort og fint, men var ikke vann i bassenget. Men jeg hadde nok trivdes godt i solsengene der om det hadde vært rett sesong. 


Onsdag 28. Februar

Alle andre dager hadde vi startet dagen med frokostbuffè, men i og med at vi hadde lagt oss så sent kvelden før så orket vi ikke stå opp til frokosten denne dagen. Derfor bestilte vi roomservice, og startet med en god frokost i senga. 


Etterpå åpnet jeg noen bursdagspresanger jeg hadde fått med fra Viveka, og noe som Patrik kjøpte til meg dagen før. 

Deretter dro vi selvfølgelig inn til byen igjen. 



Dette er Santa Bárbara slott - som vi egentlig hadde en plan om å bestige, men det ble ikke noe av. Istedet gikk vi en tur på stranda nedenfor. 




Igjen så ble det mye vandring rundt, fram til det nærmet seg middagstid. Vi hadde faktisk store problemer med å finne en skikkelig restaurant vi ville prøve, så vi brukte mye tid på leting. Og siden vi var så lei av å gå og Patrik var sulten, så tok vi en liten pause med en drikke og litt fingermat før vi spaserte videre.



Vi støtte tilfeldigvis på en av bartenderne fra NiC mens vi var på leting, og han ga oss tips på restauranter, men de han nevnte var enten ikke åpen, eller så fant vi dem ikke, så endte opp på en restaurant med italiensk mat. Denne restauranten hadde vi vært på en av de andre dagene og.


Så vi startet med en enkel forrett; brød med olje, tomat, løk og oliven.
Også ble det pasta til middag.



Så endte vi igjen opp på favorittpuben vår og brukte noen timer med drinker og snakk med en av bartenderne som vi hadde fått god kontakt med. Denne dagen hadde han dog fri, så vi ble sittende sammen med han og kona hans å prate. 





Så begynte vi å bevege oss nedover mot kaien igjen, før vi skulle dra tilbake til hotellet. Da fant vi denne morsomme gaten.


Og så ble det en Crepè- dessert, som vi hadde snakket om alle dagene. Tok meg samtidig friheten til å ta litt bilder i området. 






Så kom vi oss tilbaket til hotellet og pakket koffertene klar til morgendagen før vi tok kvelden. 



Torsdag 1. Mars

Dagen etterpå var en kort dag, i og med at dette var hjemreise- dag. Vi sto opp tidlig og spiste frokost, stelte oss og tok en taxi til byen for å få noen timer der før vi måtte dra.


Vi gikk bare innom et par butikker, før vi satt oss ned på en koselig plass ved kaien og ble sittende der fram til vi skulle reise.



Skikkelig fornøyd! Haha




Ble som sagt en kort dag, og en forholdsvis kort reise, men jeg koste meg veldig disse dagene. Gleder meg allerede til å reise igjen.

Avslutter med et par bilder fra flyet hjemover. 





4 kommentarer:

  1. Ser ut som det va en koselig tur :)
    Likte de to nær-bildan av dæ på stranda, og likte håret ditt på de siste bildan av dæ ^^
    Den gata med soppan så kul ut :D
    Drinkan så igjen gode ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det ^^ Ja, likte håret mitt der jeg og, men veldig variert hvordan håret mitt ser ut fra dag til dag xD Håret mitt la seg sånn naturlig etter jeg hadde dusja :P
      Men begynner å bli lei så kort hår da. :P

      Slett
  2. For en koselig tur ^^
    Kjenner jeg gleder meg veldig til jeg og Olav skal til USA nå, hehe. Ikke at det er noe likt sånn sett, men varmen og god mat er jo noe. Er gøy å prøve ny mat og drikke og se ting man ikke har sett før :D

    Likte bilde nr. 3 av deg fra toppen og det siste forresten. Veldig fine (:

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig å være på tur med kjæresten, ja! :D
      Blir sikkert bra i USA og, men hvor er det dere skal? ^^

      Tusen takk ^^

      Slett