10. jan. 2018

Julen 2017

God kveld!

Tenkte å bare dele litt bilder fra julen. Ikke det at jeg har vært så veldig aktiv med kameraet denne gangen, så er ikke så mye spennende, men likevel.
Jeg har da altså vært hjemme på Toten hos familien min i julen, og er faktisk her enda. Er ikke mentalt klar for å reise "hjem" til dagliglivet enda..







Pepperkake- hus som vi har laget i julen. Det siste huset har jeg laget. Hentet inspirasjon på nett og tegnet mønster selv. Det er faktisk første gang jeg bygger pepperkake- hus. Syns det var ganske vellykket. Mamma har laget kirken - Ishavskatedralen i Tromsø, og jeg har pyntet det. Det siste huset har min lillebror, Alexander laget. 




Men en ting er sikkert - det er nydelig her om vinteren. Selvom det er kaldt (rundt 19-20 minusgrader nå) så kan jeg egentlig ikke fordra vestlig vinter i forhold til dette. Snødekte trær og hvitt overalt, og himmelen som dette når sola går ned! 

Julaften 









Nyttårsaften





Setter kanskje sammen en liten film fra julen etterhvert og legger ut også. 

Til slutt vil jeg dele noen julegaver jeg har gitt i år. 








Alve- lykter jeg har laget. Kjøpte en pakke med 6 glass, malte dem innvendig og satte inn alver - som pappa var behjelpelig med å lage klistremerker av. Også satt på bånd og limt på litt blomster og kongler og diverse. Veldig fornøyd med de. Gav bort 5 i julegave til mamma,  Connie, Elisabet, Kjersti og Viveka, og beholdt ett selv. 

Også til slutt disse kule vinylklokkene med justerbare ledlys.


Supernatural til Patrik, Elvis til pappa og Michael Jackson til Alexander. 

1 kommentar:

  1. Koselige bilda fra jula. Stilige pepperkakehus ^^
    Og enig i at naturen e finere der nede eller nordpå med all snøen og nydelig himmel :D

    Likte lykta godt ^^

    SvarSlett