19. jan. 2017

Hekletøy: Lue, hals og sokker

En ting som jeg har holdt på med litt tidligere er hekling. Det syns jeg er litt underholdene og holde på med, men av og til veldig vanskelig. Jeg har jo egentlig ikke peiling på hva jeg holder på med, så jeg kan egentlig ikke holde på med det uten mamma til stede, sånn at jeg får hjelp når jeg trenger det.

Har fått heklet både lue, hals og noen sokker/tøfler mens jeg har vært der nå.

Lua har jeg stortsett heklet selv, men fått god hjelp/veiledning underveis, og hadde garn igjen så da ville jeg hekle noe som matchet. Hadde egentlig tenkt å hekle votter først, men så ombestemte jeg meg og fant ut jeg ville ha hals i stedet. Det endte opp med at mamma heklet hele halsen til meg. Men fint ble det!






Når det gjelder sokkene så har jeg heklet en av de stortsett selv, mamma heklet det øverste av den ene fordi det var gjort en feil som hun rekket opp og fikset. Jeg fikk så dårlig tid til slutt, så hun heklet den andre helt alene til meg så de skulle rekke å bli ferdig før jeg skulle reise hjem. Hun er jo raskere enn meg siden hun kan det, så da ble det slik. Men de ble i alle fall veldig søte, synes jeg :)




Det jeg har heklet tidligere kan sees her.

1 kommentar:

  1. Fine plagg :D likte spesielt sokkan^^

    Koselige bilda ute i snøen ^^

    SvarSlett