13. sep. 2015

Hårklipp og oppsett

God lørdagskveld (natt)!

Patrik har jo mast i noen uker/måneder om å bli klipt nå, og det har hele tiden bare bli utsatt, pluss at jeg tenkte det var greit å lære den rette metoden før jeg gjorde det, sånn at jeg kunne gjøre det på et ordentlig vis denne gangen (og framover).

Vi startet likegodt med en hårvask og hodebunnsmassasje, så jeg kunne trene litt på det samtidig før vi skal begynne med kunder på skolen. Ble litt kronglete da, siden vi gjorde dette over dusjen, hadde ingen andre måter å gjøre det på, men det funket greit.

Før



Etter




Er en kombiklipp med gradering i nakke og på sider (saks over kam), like lengder på krone og isse og økende lengder i front/lugg. Skulle barbere han i nakken og, men har ikke kommet så langt. Klippen er nok ikke heeelt jevn, men det kommer seg i alle fall! 

Legger samtidig ut litt arbeid fra skolen :)

Her er en av de nyligste klippene jeg har gjort. Er ikke helt fornøyd med den, men lærern syns den var veldig bra, da hun sjekket over den. Var vel ganske jevn og fin, men den ser ikke så bra ut på bildene, for den er kke fønt.  Skjegget er foreløpig ustelt. 


Gradering i nakke, helform foran øre og i front, like lenger på isse og økende lengder på resten. 



Her er en annen gradering, som jeg syns ble ganske fin. Litt av dette (sidene) er like lengder, da ikke alt håret nådde bak til nakken der jeg skulle klippe. Helform i front. Denne er fønt :) 

Her er også et oppsett jeg gjorde en dag vi trente på det på skolen.




4 kommentarer:

  1. Synes klippen ble bra æ :D Du e flink!

    Også like æ jo veldig godt den nederste graderinga som æ har sagt før ^^ Fiiiint!
    Oppsettet va også veldig fint. Sånn hår vil æ ha en dag, haha *_* Synes du kan ordne noe sånt på mæ til bilda en dag :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :D Tror Patrik ble ganske fornøyd og ^^

      Ja, liker den klippen godt selv ^^

      Takk. Er første oppsettet jeg gjorde på skolen, og ble igrunn ganske fornøyd med den. Ja, kan sikkert lage på deg en dag :D Er jo uansett greit å ha noen å øve på :D

      Slett
  2. Såg jo heilt proff ut klippen til Patrik :) Tør du klippe meg snart? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nåja.. Tror nok ikke klippen er helt jevn da (men ganske), men det skal nok godt gjøres når jeg er helt fersk ;) Syns ikke på avstand da, så da er det godt nok :)
      Ja, hvis du tør å la meg :P du kan jo være modell for meg iløpet av utplasseringsdagene (en av de neste to mandagene), eller i oktober. Hvis du tørr ;)

      Slett