5. juni 2012

Jeg vil se venuspassasjen!

God kveld!

I dag har jeg egentlig mildt sagt... hatt en drittdag. Fra start til ja.. nå.. (21.37) er klokka akkurat nå.. Hadde en liten plan klar i går kveld hvor jeg skulle sykle ut en tur å ta bilder, så det gjorde jeg, bare sånn 2 timer (kanskje mer) senere enn planlagt. Ergo, det tok tid før jeg kom meg avgårde. Etter en time på valgt location, begynte det å blåse og bli overskyet. Sola gjemte seg bak en sky og det ble veldig kaldt...


Her var jeg i 1 time og tre kvarter, da ble det rett og slett for kaldt. Resultatet av hva jeg har drevet med kommer om ikke så lenge. Gleder meg til å se hvordan det blir selv :)


Da jeg kom hjem hørte jeg snakk om venuspassasjsen, og om jeg skal skrive det på pen engelsk; I'm dying to see this! Har aldri sett noe form for verken solformørkelse eller måneformørkelse før. Dette er jo bare en liten prikk foran sola, but still... Hadde vært kult å fotografere det. Det kjipe er at jeg ikke har noen briller for beskyttelse, så jeg kan egentlig ikke se på den og samtidig så er det blitt et bra skylag her nå, så om man faktisk får se sola at all er jo ganske minimal. 

Det er vel typisk.. Starter fortsatt ikke om to timer da, og skal tydeligvis vare i 6 timer, så skyene har jo god tid til å forsvinne enda! Litt optimistisk kan jeg jo prøve å være :)

Har du sett eller fotografert noen formørkelse før?

- Lynn Helen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar