6. juni 2012

Excited over venuspassasjen!?

Hohoy! I dag er jeg SÅ trøtt... av en eller annen veldig merkelig grunn...

Nei, ok.. den er ikke merkelig. Jeg stakk nemlig ut å syklet klokken halv fire i natt, fordi jeg så himmelen var begynt å komme fram og jeg ville jo så gjerne få et lite glimt av venuspassasjen. Så jeg rett og slett syklet mot der jeg så at sola skinte, så langt jeg kom naturligvis. Jeg angrer for at jeg ikke syklet ut mot vestersia, da ville jeg antakelig fått med meg litt, for den skinte der ute nesten hele tiden siden 4- tiden.
MEN, vi så en liten revunge og den var SÅ SØT! :) Sprang midt ute på veien, trodde det var en kattunge først..

Ventet ute på en gressholme ute på sjøen, tok bilder mens jeg ventet. Og disse bildene vil komme en vakker dag, har veldig mange bilder jeg skulle fått gått gjennom og redigert, og lagt ut. :) Er bare litt treg. Solen gjemte seg bak hattefjellet hele tiden, og det var sikkert 3 ganger jeg trodde den skulle komme fram, men den kom ikke fram før, etter min klokke nøyaktig 05.54.



Da var nok venuspassasjen over, for det var ingen svart dott over sola så vidt jeg kunne se... Men regnet nesten med det at den ville være ferdig til da, om den skulle vare i ca 6 timer (og for alt man vet kan det ha vært feil...)

Vel vel, får bare håpe på en vanlig solformørkelse snart :)

Så du venuspassasjen?

- Lynn Helen

1 kommentar:

  1. Det var overskyet i Virginia, men min venn i Tromsø fortalte meg at han så på transitt av Venus og så det godt. Jeg så transporten bare på webkameraer fra hele verden. Jeg tror at ditt syn fra utsiden var den riktige måten å se, selv om du så bare en liten bit. Her er en link til det beste bildet jeg så:
    http://apod.nasa.gov/apod/ap120609.html
    gwhastings.blogspot.com

    SvarSlett