28. sep. 2023

Antalya, Tyrkia: Dag 3

Her kommer litt bilder fra dag 3 fra Tyrkia- turen. Er ikke kjempemasse bilder fra denne dagen, men har en god del med bilder fra de siste dagene, derfor deler jeg det opp slik. 


Torsdag 21. September:

Sov litt godt ut denne dagen, siden vi som nevnt tidligere hadde mer eller mindre våket natten før. Dagen ble derfor startet litt sent med en frokost/lunsj. Samme katten fra kvelden i forveien dukket opp igjen og holdt oss med selskap!





Deretter var det en rask tur tilbake til hotellet for å bytte klær til noe som ikke var så farlig om det ble skittent, da vi skulle videre på buggy- kjøring. Ble hentet opp i en minibuss og kjørte en god halvtime før vi ankom plassen hvor buggy arrangementet fant sted.




Det var en veldig støvete, og LITT våt tur siden vi kjørte gjennom en bekk. Jeg hadde fått for meg at vi under denne turen skulle besøke noen fosser/grotter og lignende. Noe som var litt av grunnen til at jeg syns dette hørtes interessant ut, det å få se litt fin og spennende natur, så var litt skuffende at det ikke var tilfellet. Hadde visst fått for meg at det var sånn pga andre buggy- arrangement vi så på, men så endte vi visst opp med å booke en av de arrangementene uten dette. 

På tross av det så var det en fin og morsom tur. Hadde en pause mellom kjøringen hvor det ble tatt noen bilder. 


Jeg sto under disse trærne og hørte at det kom et fly i nærheten, men jeg klarte ikke å se hvor det kom fra og tenkte med meg selv at det hadde vært et fantastisk blinkskudd om det kom midt mellom denne åpningen i trærne. Få sekunder etterpå dukket faktisk flyet opp der, men så pessimistisk som jeg er, så gjorde jeg ikke klar kameraet til å fange opp øyeblikket på tross av alt... Så skal ærlig innrømme at jeg har gjenskapt øyeblikket med photoshop.



Tre av disse bildene, deriblant de to bildene over + det første bildet fra buggy- kjøringen er tatt av arrangement- fotograf. Bilder som jeg valgte å kjøpe etterpå. 


Etter dette ble vi fraktet tilbake til hotellet, hvor vi måtte vaske og stelle oss litt. Klærne var blitt godt nedstøvet, samt skitt oppover legger og i ansiktet. Passet ikke helt å gå på restaurant for å spise middag slik.




Veldig god mat. Det miderste bildet var det jeg hadde bestilt som var lammekjøtt inni noe slags tortilla- lefser sammen med saus, grønnsaker og yoghurt. Det andre bildet er Sondre sin kebab- middag.

Vi ble sittende her en god stund, så jeg endte opp med å bestille Raki til slutt. Fant ut jeg kunne likegodt smake på det igjen, siden jeg ikke har smakt det siden Kreta for flere år siden.


Deretter bar veien tilbake til der vi hadde vært kvelden før som var en bistro/bar på Azuu hotel. Dette ble forøvrig en plass vi vendte tilbake til alle kveldene for drinker.



Denne kvelden endte det med at jeg og Sondre faktisk våget å smake på Absinth. Når vi bestilte det så responderte bartenderen med "Are you sure?" og da han kom tilbake med shotene, hadde han også med seg enda en bartender, serverte oss og stelte seg faktisk fint opp begge to for å observere mens vi shotet og sa "Go ahead". Ble forøvrig ikke noen spesiell effekt av èn shot, måtte nok noen flere til, men det ble ikke flere enn denne ene.

Denne kvelden da Sondre og ville bestille seg en Sex on the beach - cocktail, så svarte bartenderen helt alvorlig "Here? Now? I'm at work" .. Haha. Veldig humoristiske disse bartenderne!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en gøy dag dette og :D så spennende ut med sånn buggytur selv om æ synes det ser litt skummelt ut og xD likte bildan derfra, va stemningsfulle ^^
    Likte og bildet der du har redigert inn flyet mellom trærne ^^ synd du ikke fikk et skikkelig bilde på ekte av det og at det ikke va helt som forventa på hele buggy-opplegget.. Men så uansett gøy ut da ^^ Koselig det bildet av dåkker alle 4 og :D

    Gøy med bartendera som kommer med sånne kommentara xD ^^ e så kjekt med god mat og drikking på tur :D Vi skulle fått oss en ny jentetur til utlandet snart ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, var jo gøy og koselig selvom det ikke var helt som forventet ^^
      Ja, var veldig synd at jeg ikke kunne være litt optimistisk og gjøre klart kamera i tilfelle flyet ble å komme der, tenkte heller at "det skjer sikkert ikke, men hadde vært kult" xD Så jeg ble heller stående å se opp dit etter flyet istedet for å reagere xD Teeeit.

      Ja, vi skulle hatt en jentetur snart :D

      Slett