26. apr. 2018

Heklet duk og trekk til gryteunderlag

Her er noen ting jeg har heklet den siste tiden, blant annet gjort ferdig den duken jeg nevnte for litt siden. Den ble ferdig for ca 1,5 uke siden. 
Er veldig fornøyd, til tross for at det er en feil i mønsteret, som jeg prøvde å rette opp lenger ned siden jeg ikke gadd å rekke opp igjen når jeg oppdaga feilen. Det eneste som plager meg er at jeg ikke klarte å få kantene rette, så den buer innover på midten - heldigvis på begge sider så ser det ikke SÅ dumt ut. 





Når jeg var ferdig med denne bestemte jeg meg for å hekle trekk til gryteunderlag. Vi har sånne stygge og kjedelige korkeplater fra IKEA, så jeg ville gjøre dem litt mer spennende, så da ble de seende slik ut;




Farge- endringen er litt skeiv på to av de, helt til jeg fant en finere måte å skifte farge på. 

Og helt til slutt en liten oppgradering av hekle- etuiet mitt, med et par søte sjøstjerner.




6 kommentarer:

  1. Duken va veldig fin og søt :D
    Og trekkan til gryteunderlag va fine og fargerike ^^

    Like de sjøstjernene, de e søte ^^

    SvarSlett
  2. Whue, så flink som har klart å hekle en hel duk. Det virker vanskelig altså. Du er virkelig god på å lære deg ting altså, og faktisk få det bra til. Syntes både duken, gryteunderlag trekkene og hekle etuiet var kjempefine ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre, tusen takk for det ^^
      Veldig morsomt å se at det faktisk blir et mønster til slutt i alle fall :D Det er vel det som holder motivasjonen oppe, når det blir veldig ensforming og kjedelig i lengden med sånn hekling :P

      Slett
  3. Ja, å se resultater er jo god motivasjon det. Syntes du er så flink til så mye jeg, heldig, hehe ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig å høre det da :D Tusen takk! ^^ Er flink til mye du og da! ^^

      Slett