2. juni 2017

Platanias, Kreta: Dag 4

Det ble visst en del mer bilder fra turen mellom mandag - torsdag, så blir delt litt mer opp enn hva jeg først hadde tenkt. Så her er fra mandag, dag 4 på Kreta.

Denne dagen orket vi ikke stå opp til frokostbuffe, så det ble heller en sen frokost/lunsj på Waves restaurant ved hotellet vårt. Jeg ble igrunn helt satt ut da vi kom ned dit og så stranda, i og med at det var så mye vind så var det veldig urolig sjø denne dagen.

Som den fotoentusiasten jeg er, så tenkte jo jeg at dette var spennende, så etter frokost dro jeg med meg Patrik ned på stranda for å ta bilder.

Haha, lur som jeg var så fant jeg på at jeg skulle sette meg ned, og fikk igrunn et ganske fint bilde der det ikke var så mye vann, men der hadde jeg lukka øyne (så blir ikke publisert) - like etterpå kom denne store bølgen og skyldte meg inn på land som en uheldig hval. Satt uheldigvis også oppå stein da dette ble tatt, så fikk skrapt opp halve skinka samtidig. Det var ikke noe deilig...
Men morsomt bilde, blinkskudd fra Patrik!

Etterpå gikk vi tilbake til hotellrommet og stelte oss litt også til Jørgen Bar for en liten drink.

Deretter skulle vi rekke en buss. Vi hadde nemlig dagen før meldt oss opp på et arrangement; gresk aften. Dette er noe vi hadde hørt litt om tidligere, og vi syns virket interessant, men...

Vi fikk da ekte tradisjonell gresk mat i form av buffe og et lite utvalg av drikke. Var forsåvidt ganske dårlig utvalg av mat og. Til maten drakk Patrik vann i mangel på øl eller noe annet han likte, så etterpå kjøpte jeg øl til han istedet.

Dette arrangmentet var på en ganske øde plass oppe i høyden, med botanisk hage ved siden av. Etter mat, startet de med noe gresk dans innendørs, men jeg og Patrik ble sittende ute for oss selv og fikk bare med oss brøkdeler av det som skjedde inne. Vi fant ut at dette ikke var noe for oss, så vi angra på at vi tok oss tid og brukte penger på det. Kom noen damer fra Finland bort til oss etterhvert og spurte om vi visste når bussen gikk ned igjen, for de syntes visst og det var kjedelig. Etter litt om og men fikk vi bestilte taxi så vi kom oss ned til Platanias igjen alle fire. Endte opp med å ta en drink med de to damene til slutt, før de tok kvelden. Jeg og Patrik ble jo selvsagt sittende en stund lenger utover natten.

Det som igrunn var mest spennende der oppe var frittgående påfugler like i nærheten som vi hørte opptil flere ganger - og sett et par ganger nedenfor der vi satt.

1. Hahaha så komisk det bølgebildet av dæ va zD skikkelig blinkskudd som du skrev :p det uttrykket på dæ liksom xD

Dumt at den Greske aften-greia ikke levde opp til for forventningen da :/ synd når man bruke tid å penga unødig.. :/ kor mye kosta det egentlig?
    Fin påfugl da ^^ skulle fått flere bilda av dem der man ser dem bedre :p

Ellers koselige bilda ^^ Glede mæ bare mer og mer til London-tur no xD og det å dra til Kreta også, det må jo garantert skje en gang når Eirik og dem har hus der liksom xD

1. Haha, jaaa I know xD

Ja, det skjedde liksom så lite, og jeg tror rett og slett vi var for ung til å finne det interessant liksom. De fleste som var der var godt voksen og eldre. Så vi begge to var enig i at vi ville ned til Platanias igjen så fort som mulig sånn at vi ikke sløste bort hele kvelden der oppe. Betalte over 50 euro :/

Ja, jeg hadde lyst å gå ned å finne den, men vi var egentlig opptatt med mat og sånt når den var i nærheten så var litt dumt å springe etter den da :P Og kan jo hende den hadde vært litt folkesky uansett.