1. des. 2021

Foto: Kunstløper Vanessa

Hei.

En av de forrige helgene som var, møtte jeg ei jente for å fotografere henne. Jeg fikk plutselig over meg at jeg hadde lyst til å prøve å fotografere en kunstløper, så da kontaktet jeg Gjøvik Kunstløpklubb for å spørre om en av deres løpere kanskje var interessert i å være med på det, for at jeg skulle få prøve meg litt på sportsfotografering.

15 år gamle Vanessa stilte opp i konkurransedrakt og oppsatt hår, og gjorde en fabelaktig innsats på isen med både hopp og piruetter. Hun har holdt på med kunstløp siden 3-års alder, og er veldig dyktig! Så en stor takk sendes til Vanessa som stilte så villig opp som modell! 

Dessverre så var jeg litt korttenkt, selv om jeg visste at det ofte er dårlig lys i slike ishaller. Dermed så tok jeg bilder uten ekstra lyskilder, derfor ble de ikke så gode som jeg hadde håpet, så håper derfor på å kunne prøve dette igjen senere etter den erfaringen.

Her er noen av bildene jeg har redigert. Har redigert flere enn de jeg velger å legge ut, fordi Vanessa valgte seg ut noen bilder hun likte, men noen av disse bildene syns jeg er litt for uklare. Har jo ganske tydelig redigert dem mer enn bare farger og kontraster, ettersom at bakgrunnen i sånne ishaller ikke blir noe pene i seg selv.











Mine personlige favoritter er nok bilde nr 2, 3, 5 og 8. 

2 kommentarer:

  1. Mange fine bilda her da ^^ men ja kvaliteten hadde jo blitt enda bedre med bedre lysforhold. Mye fine poseringe på ho da ^^
    Favorittan mine e nr 2,3 og 6 :D likte også nærbilde av skøytene.

    SvarSlett