9. juli 2021

Foto: Villblomster og insekter

For noen uker siden fikk jeg et innfall å fotografere villblomster vi hadde utenfor huset. Så her er en god blanding av forskjellige blomster tatt med både makro og ellers nærbilder. Vet ikke navnet på alle plantene, men skriver de jeg vet og tror jeg vet :D
Kanskje Elisabet vil fortelle om jeg har navngitt rett, og kan fortelle meg hva resten heter? :D

Oppdatert: 9.07.21 kl 21:10

Skogstorkenebb


Akeleie



Blåklokke


Sort veronika


Akeleie


Fioler


Valurt




Rødknapp


Tiriltunge


Markjordbær


Grasstjerneblom



Til slutt et par makrobilder av en liten bille på en plante, og en edderkopp


4 kommentarer:

  1. Mange fine og stilige bilda ^^ like å ta bilda av blomster og dyr/insekt. Synes spesielt insekt e så stilige på bilda selv om æ e redd for de ellers xD

    Favorittbildan e nr 2,5, 12,13,14,15,16 xD ^^ ble en del, haha!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ^^
      Ja, liker spesielt makrobilder av insekter xD Men kan være vanskelig å få skarpe bilder av dem, spesielt humler og sånt som beveger seg mye. Var litt skeptisk til å ta makrobildet av edderkoppen, hadde liksom ikke lyst å gå nært, men måtte det xD

      Slett
  2. Jaa sant xD Hadde vært kult å få et macrobilde av en edderkopp forfra så man faktisk får med alle øyan og sånt :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men da må man vel ha en skikkelig makrolinse. Jeg har jo bare en sånn adaptergreie så jeg snur 40 mm objektivet mitt. Det var mye billigere xD haha

      Slett