1. mars 2021

Birthday stuff

Ja, så da var enda et år gått og jeg er blitt enda et år eldre. Nå kan det godt stoppe, har ikke tid til å bli eldre nå.. 

Allerede 29 år og hva har jeg egentlig utrettet så langt? Ingen utdanning eller jobb, ingen barn eller ekteskap. Skal jeg utrette noe av det eller mer, så er jeg liksom der at jeg må begynne å ta noen heftige avgjørelser veldig snart. 

Men er det egentlig verdt å stresse over? Når det jeg føler på egentlig bare er et press som handler om å ikke bli dømt av andre som en mislykket person som ikke bidrar i samfunnet? 

Er det egentlig verdt det, så lenge livet mitt har verdi og betyr noe for meg selv? Trenger det da egentlig å bety noe for andre? 

Jeg har mine egne ting og kreative evner som jeg bruker store deler av dagen hver dag, en aktiv hjerne og en aktiv kropp. Føler meg på mange måter ikke stort eldre enn 20, og det burde jo være nok. 


Men.. Nok om det.

På lørdag hadde vi en liten samling for meg hjemme hos Kjersti (en av nærmeste nabo og familiemedlem) med hjemmelagde pizzaer og kaker hvor både jeg, mamma og Kjersti bidro med matlagningen. Det ble en kjempekoselig feiring med både gaver og bursdagssang.

Den feiringen ble èn dag for tidlig, i og med at jeg egentlig fylte år i går, søndag. Da var det en solfylt og vindstille dag, så vi endte opp med å sitte ute og drikke kaffe med min mamma og stefar, og deretter ble det en god kalkunmiddag med hjemmelaget waldorf- salat, sammen med kjæresten.


Ostekaken jeg lagde til lørdagen ble presentert slik. Her hadde jeg gjort en forsøk på sukkerfri ostekake og jeg må selv få si den ble vellykket. Bakte til og med sukkerfrie havrekjeks selv til kakebunnen. Det fungerte utmerket, så denne oppskriften blir nok brukt igjen. 

Ellers så hadde jo også Patrik bursdag for omtrent èn mnd siden, så jeg bakte et par kaker da og. Da ble det bløtkake og ostekake, med den gangen med sukker. Denne ostekaken ble faktisk ikke like vellykket som den sukkerfrie da jeg fulgte en oppskrift uten gelatin.. Hadde jo rett i tanken om at jeg skulle brukt gelatin i den for at den skulle henge sammen, for det gjorde den ikke. 





Fikk en del bursdagsgaver og, men legger ut det i et eget innlegg :)

3 kommentarer:

  1. Synes begge kakene så gode ut ^^
    Har lyst å lage ostekake sjøl snart, siden det e favorittkaka mi :D

    Synes det 29-års bilde va stilig, det første bildet i innlegget ^^
    Glede mæ til å se gavan og, spent på de ^^

    Æ glede mæ faktisk litt til æ blir 30 i juli, har en plan om å ta litt gøye bilda da xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, begge ostekakene smakte jo godt, men den ene var litt mer mislykka fordi den ikke hang sammen pga mangel på gelatin xD men ellers så var den jo god på smak ^^
      Jeg kommer nok til å lage ostekake oftere sjøl nå, for den er relativt enkel å lage og er utrolig god :D Er blitt ganske glad i det de siste årene jeg og ^^

      Er det bare pga bildeideen at du gleder deg? haha xD Jeg ble nysgjerrig på ideen din da xD

      Slett
  2. Ja skjønne, men den smakte sikkert godt fordet, som du sir ^^

    Jaaa det e så godt :D haha

    Haha nei ikke bare pga ideen xD føle alle e så redd for å bli 30, men æ synes det e litt kjekt å bli eldre og xD føle mæ jo egentlig ikke så gammel heller da, som du skriv føle æ mæ mer rundt 20 xD
    Men ja, kan fortelle ideen på messenger :p

    SvarSlett